Reguli stricte în activitatea de taximetrie la Aeroportul Iași

taxi-la-aeroport

La sediul Aeroportului Internațional Iași a avut loc în această săptămână o întâlnire între reprezentanții Primariei Iași, cei ai Poliției Transporturi și conducerea aeroportului, pentru a discuta schimbările necesare în activitatea de taximetrie desfășurată în zona acestui obiectiv. La întâlnire au fost prezenți Daniel Mătăsaru, viceprimarul municipiului Iași, Valentin Mocanu, Șef Serviciu Autorizări Taxi în cadrul Primăriei municipiului Iasi, Tiberiu Chircă, Șef Birou Județean Poliția Transporturi Iași, Sorin Buzdugan, Șef Post Aeroportul Iași în cadrul Poliției Transporturi. Subiectul principal al discuțiilor l-a constituit îmbunătățirea activității de taxi în perimetrul Aeroportului Iași, activitate reglementată prin Hotărârea de Consiliu Județean nr. 108 / 2011 și Legea nr. 38 / 2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere. Participanții la discuții au subliniat faptul că ritmul alert de dezvoltare al Aeroportului Iași trebuie să ducă și la actualizarea activităților conexe ce se desfășoară în perimetrul aerogării. ”În esență, un aeroport  este o afacere, interesul administratorului este să devină atractivă, iar pasagerii să fie mulțumiți. De aceea, sesizările ce apar ca urmare a unor neconformități sunt permanent monitorizate, toleranța noastră față de cei care încalcă legislația specifică serviciilor de taxi fiind zero. Aeroportul Iași și-a dezvoltat activitatea și imaginea, bazându-se pe strategia de diferențiere față de alte aeroporturi regionale. Calitatea înaltă a serviciilor directe sau conexe, oferite de Aeroportul Iași constituie elementul de diferențiere și tocmai de aceea, cine nu se adapteaza standardului impus, nu-și va găsi locul aici. Cel mai important aspect ce s-a desprins din discuțiile avute, dincolo de organizare, reorganizare, fluidizarea traficului, este colaborarea bună dintre Aeroport, Poliție și Primărie, pentru combaterea fenomenelor de nerespectare a legislației specifice activității de taxi și pentru combaterea încălcării drepturilor pasagerilor”,‎ a declarat Marius Bodea, președintele Consiliului de Administrație (CA) al Aeroportului Internațional Iași. ”Am avut inițiativa acestei întâlniri, pentru a discuta aplicat pe textul de lege toate măsurile care se impun, pentru a reglementa activitatea de taxi în zona aeroportului și pe traseul către oraș, în contextul creșterii consistente a traficului de călători în anii următori. Vor fi amenajate panouri de informare pentru pasageri, cu numerele de telefon ale tuturor dispeceratelor de taxi, cu tariful maximal care este practicat în oraș, va fi disponibil și un formular simplu și rapid pentru sesizări, atât pe hârtie, cât și online. De asemenea, controalele pe activitatea de taxi în acest perimetru vor fi intensificate, iar la constatarea unor abateri repetate se poate merge până la retragerea autorizației taxi. Ne dorim ca accesul pasagerilor către și dinspre aeroport să fie realizat beneficiind de un serviciu de taximetrie de calitate, la standard european, fără abuzuri sau comportamente necivilizate, așa cum din păcate s-a mai întâmplat ocazional până acum”, a afirmat, la rândul său, Daniel Mătăsaru, viceprimarul Iașiului. Participanții la întâlnire au hotărât să adapteze cadrul legislativ existent la nevoia reală de transport rutier de transfer la Aeroportul Iași și, de asem,enea, au decis stabilirea unei zone strict delimitată pentru activitatea de taxi și în același timp îmbunătățirea informării pasagerilor cu privire la serviciile de transport. Atât Primăria municipiului Iași, cât și Poliția Transporturi vor sprijini măsurile de îmbunătățire a activității de taximetrie în zona Aeroportului Iași. Reprezentanții Poliției Transporturi vor acorda sprijin în amplasarea semnelor de circulație și în fluidizarea traficului, iar reprezentanții municipalității au anunțat că la următoarea ședință a Consiliului Local al Municipiului mIași vor propune ca traseul autobuzului nr. 50 să fie modificat, cu plecare de la Gara Iași, la ore fixe, din 30 în 30 de minute.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;