Pentru o industrie care a încercat totul, de la 300-600 volți pentru vehicule pur electrice, plug-in hibride și baterii litiu-ion, o strategie pe scară largă de 48 de volți poate oferi cea mai mare valoare adăugată. Europa solicită reduceri ale emisiilor de CO2 cu peste 25 la sută până în 2021 și reglementările din China și SUA vor însemna normative stricte pentru CO2în următoarea decadă. “Comparativ cu voltajul mai mare pentru sistemele hibrid ”mild”, vehiculele cu sisteme de 48-Volt au demonstrat 70 la sută din beneficii, cu 30 la sută costuri”, a declarat Jeff Owens, director de tehnologie la Delphi, care a precizat că obiectivul Delphi este de a depăși beneficiul prin maximizarea utilizării arhitecturii de 48 de volți pentru a oferi o performanță generală îmbunătățită. Sistemele de 48-Volți pentru vehicule “mild hibride”, cu motoare pe benzină sau diesel, ar putea reduce procentajul emisiilor de CO2 cu până la procente cu două cifre, vor înmagazina energia pierdută de obicei la frânare și vor asigura un cuplu la o turație pe minut mică pentru vehiculele hibride mai anemice de tip start-stop. “Unii producători de autovehicule s-ar putea confrunta cu amenzi anuale considerabile pentru emisii dacă nu sunt îndeplinite cerințele privind emisiile de CO2”, a spus Owens. “Putem proiecta un sistem de 48 de volți eficient din punct de vedere al costurilor. Acesta este deosebit de atractiv, atunci când luăm în considerare costul bateriilor litiu-ion, lipsa unei game variate, a infrastructurii pentru reîncărcare și cererea clienților”, a adăugat directorul de tehnologie de la Delphi. Avantajul unei soluții de 48 de volți este că șoferii nu vor pierde performanța motorului pentru a obține eficiența combustibilului la motoarele de mici dimensiuni. Consumatorii ar conduce aceste mașini cu tehnologie de 48 de volți în același mod în care ar conduce autovehicule alimentate de sisteme de propulsie convenționale și s-ar bucura de un beneficiu de 20 la sută cai putere în plus, oferiți de sistemul de 48 de volți. “Sunt chiar plăcute la condus”, explică Jeff Owens. “Motorul electric asigură un impuls la plecarea de la semafor, îmbunătățind performanțele unui motor de dimensiuni reduse”, a mai spus acesta. Până în 2025, hibridele cu tehnologie de 48 de volți se preconizează că vor ocupa peste 95 la sută din piața vehiculelor “mild hibride” și aproximativ jumătate din piața tuturor vehiculelor hibride, conform Global Insight IHS. Delphi Diesel Systems este unul dintre cei mai importanți furnizori de echipamente electrice pentru automobile din întreaga lume, având o istorie de peste o sută de ani. Compania cu sediul central în Michigan (SUA) are în prezent peste 100.000 de angajați în peste 30 de țări de pe glob. Fabrica Delphi de la Miroslava (județul Iași) și-a început activitatea în anul 2009, pornind la drum cu un număr de doar 30 de angajați. În prezent, la fabrica Delphi de la Iași lucrează peste 2.000 de persoane, iar portofoliul de produse depășește numărul 1.200 de componente. Delphi Iași se întinde pe o suprafață de 35.000 de metri pătrați și produce pompe de injecție de înaltă presiune și injectorare pentru sistemele common rail, sistem care permite injectoarelor să distribuie o cantitate exactă de combustibil pe durata de funcţionare a motorului. Printre clienţii Delphi se numără nume cunoscute pe plan mondial, cum sunt Ford PAG, Hyundai, Kia, PSA Peugeot Citroën, Renault-Nissan, Ssangyong, Suzuki, sau Daimler-Chrisler.
Tehnologie revoluționară de reducere a emisiilor de bioxid de carbon la autovehicule, implementată de Delphi
Filed in: Economic, Informațía zilei