5:32 pm - Thursday November 25, 8286

CLM a aprobat programul și bugetul ediției din acest an a ”Sărbătorilor Iașului”

sarbatorile-Iasilor

Întruniți în ședință extraordinară, consilierii locali au aprobat joi, 24 septembrie, cu 17 voturi pentru și trei abțineri programul și bugetul ediției din acest an a ”Sărbătorilor Iașului”, manifestare prilejuită de Hramul Sfintei Cuvioase Parascheva, Ocrotitoarea Iașilor și a Întregii Moldove, care se va desfășura în perioada 1- 15 octombrie 2015. Proiectul de hotărâre, unicul de pe ordinea de zi a ședinței, a iscat numeroase controverse în rândul consilierilor, mai ales a celor din opoziție, care au criticat modul în care și în acest an, Executivul Primăriei a întocmit și supus spre aprobare Legislativului local programul ”Sărbătorilor Iașului”. Astfel, consilierul liberal Marius Dangă a propus amânarea votării proiectului de hotărâre, pe motiv că acesta nu a putut fi consultat în timp util de către membrii comisiei de cultură din CLM. ”Ca de fiecare dată în ultimii ani, Executivul Primăriei vine pe ultima sută cu propunerea de aprobare a programului Sărbătorilor Iașului, fără ca acest document să fie înaintat în timp util, spre consultare, colegilor din comisia de cultură. De aceea, propun ca aprobarea acestui proiect de hotărâre să fie amânat până la următoarea ședință a Consiliului Local Municipal, programată săptămâna viitoare”, a declarat Marius Dangă. Acesta a fost completat de consilierul independent Anca Preda, care a propus ca unicul punct de pe ordinea de zi a ședinței să fie împărțit în două, respectiv să fie aprobat, mai întâi, programul ”Sărbătorilor Iașului”, în forma propusă de Executiv, după care să fie aprobat bugetul ediției din acest an a manifestărilor. Anca Preda a criticat, din nou, ”lipsa de transparență” a Executivului Primăriei în ceea ce privește defalcarea pe fiecare eveniment în parte, inclus în programul inițial al ”Sărbătorilor Iașului” din acest an, a sumelor necesare pentru desfășurarea acestuia. Răspunzând acuzațiilor aduse de către cei doi consilieri, primarul interimar Mihai Chirica a precizat că programul ediției din acest an a ”Sărbătorilor Iașului” are nevoie de o promovare intensivă, astfel încât fiecare locuitori al orașului să poată cunoaște din timp agenda manifestărilor. ”În ceea ce privește bugetul defalcat pe fiecare acțiune în parte, acesta va fi făcut public de către Executivul Primăriei, după finalizarea Sărbătorilor Iașului, în cadrul unui raport, care va fi înmânat fiecărui consilier local în parte”, a precizat edilul. Supus la vot, proiectul de hotărâre privind programul ediției din acest an a ”Sărbătorilor Iașului”, inclusiv bugetul alocat manifestărilor, a fost aprobat cu majoritate de voturi, singurii care s-au abținut fiind cei doi consilieri liberali (Marius Dangă și Laurențiu Năvodaru), precum și consilierul independennt Anca Preda. Potrivit proiectului de hotărâre, bugetul ”Sărbătorilor Iașului” – ediția 2015 este de 2,8 milioane de lei, în această sumă fiind incluse și serviciile de salubritate de pe întreaga perioadă a manifestărilor, care urmează să fie executate de către societatea specializată aflată în subordinea municipalității. Printre cele mai importante evenimente incluse în cadrul ediției din acest an a ”Sărbătorilor Iașului” se numără, pe lângă concertul de muzică ușoară din seara de 15 octombrie, din Piața Palatului Culturii, urmat de focul de artificii, organizarea în premieră, în perioada 9-10 octombrie, pe esplanada din fața Halei Centrale, a Festivalului de muzică și dans pentru copii și tineret ”Iași Junior”, la care vor participa copiii de la Palatele Copiilor din Iași, Chișinău și Cernăuți, concertul extraordinar de rock simfonic, de pe 13 octombrie, din Parcul Palas, susținut de Ovidiu Lipan Țăndărică, alături de Mircea Baniciu și trupa ”Roșu și Negru”, Târgul meșteșugarilor, organizat pe strada Palat, pe tronsonul cuprins între intersecția de la Prefectură și Pizzeria Domnească, Sărbătoarea vinului, de pe esplanada din fața Halei Centrale, Masa pelerinilor, sau Seara valorilor, care va fi organizată, în premieră, în aer liber, în Parcul Palas.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;