Veolia Energie Iași a emis facturile aferente consumului lunii ianuarie 2016 pentru clienții a căror apartamente sunt racordate la sistemul centralizat de termoficare și care au încheiat convenții individuale de plată a consumului agentului termic. În ceea ce privește încălzirea, din calculele puse la dispoziție de firmele de repartitoare de costuri sau de administrare a imobilelor (media aritmetică a gigacaloriilor facturate în funcție de suprafața apartamentului), pentru luna ianuarie 2016 a rezultat un consum mediu la încălzire de 0,51 Gcal pentru un apartament cu suprafața mai mică de 30 mp, respectiv un cost de 130 de lei (inclusiv TVA), 0,85 Gcal pentru un apartament cu o suprafață cuprinsă între 31 și 50 mp, respectiv un cost de 218 lei (inclusiv TVA) și de 0,98 Gcal pentru un apartament cu suprafața mai mare de 51 mp, respectiv un cost de 251 lei (inclusiv TVA). Comparativ cu luna ianuarie 2015, costurile încălzirii în luna ianuarie 2016 sunt mai mici. De remarcat că facturile aferente consumului din luna ianuarie 2016 au fost emise cu noua cotă de TVA de 20%, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal. Astfel, acestora le-au fost aplicate noul tarif pentru populație, care este de 256,45 lei/Gcal cu TVA, așa cum acesta a fost aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Municipal Iași nr. 5 din 29.01.2016. Reprezentanții Veolia Energie Iași fac apel la locatarii care nu primesc factura direct de la această companie și ale căror costuri cu încălzirea sunt repartizate direct pe lista de întreținere de către asociațiile de proprietari ca în cazul în care constată că sumele ce le revin sunt cu mult mai mari decât mediile calculate să sesizeze acest lucru la Centrul de Apel non-stop gratuit 0 800 800 123, pe adresa de email iasi@veolia.com, pe pagina de Facebook facebook.com/veoliaenergieiasi , sau la Biroul de Relații cu Clienții de la sediul Veolia Energie Iași, din Calea Chișinăului nr. 25. În altă ordine de idei, în această iarnă, pe adresa Veolia Energie Iași au fost semnalate 35 de anomalii în ceea ce privește suma de plată pentru căldura afișată de asociațiile de proprietari pe listele de întreținere, o treime dintre acestea confirmându-se în urma verificărilor făcute în teren de echipele Veolia și fiind transmise spre soluționare reprezentanților Primăriei, care trebuie să ia măsurile necesare în așa fel încât costurile cu încălzirea să fie repartizate pentru toți locatarii din condominiu în mod corect și în conformitate cu legislația și reglementările în vigoare.