Campanie de verificare și consiliere a autorităților locale privind combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul

prefectura iasi

Instituția Prefectului Județului Iași a demarat o campanie de verificare și consiliere a autorităților locale în ceea ce privește aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului (HG) nr. 1723/2004 privind aprobarea Programului de măsuri pentru combaterea birocraţiei în activitatea de relaţii cu publicul. Conform H.G. 1723/2004, Instituția Prefectului are atribuții de coordonare a acţiunilor inițiate de către autorităţile administraţiei publice locale, dar și de verificare a gradului de îndeplinire a măsurilor dispuse de actul normativ. În acest sens, s-a solicitat ca până la data de 18.03.2016, toate primăriile să transmită rapoarte privind implementarea măsurilor dispuse prin H.G. 1723/2004. Ulterior verificărilor realizate la primării, acțiunea va fi extinsă și la nivelul serviciilor publice deconcentrate. “Este vorba despre un act normativ intrat în vigoare încă din anul 2004. Așadar, despre o perioadă suficientă de timp în care aceste obligații trebuiau implementate. Într-o primă etapă, cea mai importantă, ne vom axa pe consilierea instituțiilor, în sensul conformării la respectarea prevederilor legale. Doar în ultimă instanță, pentru cei care nu vor lua măsuri de intrare în legalitate, se poate apela la aplicarea de sancțiuni. Important pentru noi este să ne asigurăm că toate aceste măsuri menite să vină în sprijinul cetățeanului sunt implementate la nivelul fiecărei instituții, fie primărie, fie serviciu public deconcentrat”, a declarat prefectul Marian Grigoraș. Obligațiile reglementate de actul normativ menționat se referă, în principal, la asigurarea și respectarea programului de lucru cu publicul în zilele lucrătoare între orele 8,30 şi 16,30 şi, într-o zi pe săptămână, între orele 8,30 şi 18,30, afișarea unor modele de completare a cererilor și asigurarea în mod gratuit a imprimatelor tip necesare, afișarea numelui persoanelor cu funcţii de conducere și a programului de audienţe al acestora, aducerea la cunoștința publicului a datelor de identificare ale personalului destinat să asigure relaţia cu publicul, organizarea punctelor de lucru cu publicul în locuri uşor accesibile, asigurându-se marcarea acestora, precum şi indicarea traseelor de acces, spaţiile destinate activităţii cu publicul trebuie amenajate si dotate corespunzător, fără ghişee opace, cu iluminare suficientă şi condiţii civilizate de lucru, perfecţionarea pregătirii profesionale şi a aptitudinilor de comunicare a personalului de la ghişeu, prin cursuri de specializare, la începutul activităţii şi periodic, cel puţin o dată la doi ani, instituirea unui sistem permanent de verificare a funcţionarilor care lucrează cu publicul, precum şi a unui sistem sancţionatoriu pentru nerespectarea legislaţiei incidente fiecărui domeniu de activitate.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;