Școala Gimnazială ,,Ion Simionescu” Iași, Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Dancu şi Şcoala Gimnazială Chicerea au participat în acest an școlar la competitia națională ,,Olimpiadele Kaufland” – un program de responsabilizare socială implementat de asociaţia “Școala de Valori”, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice – şi s-au clasat în top, obținând fiecare câte un premiu în bani în valoare de 20.000 de euro pentru finanțarea unor proiecte de investiție.
Competiția a constat într-un maraton al activităților educative extrașcolare organizate de cele 1190 de școli din țară înscrise la concurs și postarea dovezilor site-ul www.olimpiadelek.ro. Din județul Iași au participat 48 de unități de învățământ, cinci dintre ele fiind premiate în decembrie cu câte 2000 de Euro la categoria “Top Hărnicuți”: Şcoala Gimnazială “Ion Simionescu” Iaşi, Şcoala Gimnazială “Nicolae Iorga” Iaşi, Şcoala Gimnazială Chicerea, Şcoala Gimnazială Valea Lupului şi Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare” Dancu.
La nivelul țării au fost premiate 103 școli, care au derulat cele mai multe şi inovative activități în cadrul acestui program. Cele trei școli din județul nostru au intrat în a doua etapă a concursului, Top Fruntași, datorită numărului mare de activităţi desfăşurate, a numărului de elevi şi cadre didactice implicate, dar şi pentru calitatea evenimentelor organizate şi a soluţiilor practice oferite: acţiuni de ecologizare, plantare de copaci, reciclare deşeuri, competiţii sportive, spectacole şi expoziţii, vizite culturale, proiecte de educaţie financiară, estetică urbană, cumpărături inteligente, prim ajutor, civilizaţie în trafic, siguranţa pe internet etc.
Ne bucură faptul că şcolile din judeţul Iaşi se află în topul clasamentului final al acestui program, că activitățile de educaţie nonformală sunt apreciate şi promovate prin programe de impact la nivelul ţării, creând oportunităţi de dezvoltare a unităților de învățământ preuniversitar și de atragere a fondurilor extrabugetare pentru crearea unor condiții optime în vederea asigurării unei educații de calitate a elevilor.