În perioada 6-12 octombrie 2016, un grup de 6 elevi ai Colegiului Național “Garabet Ibrăileanu”Iasi, însoțiți de profesorul coordonator al proiectului, Anghel Elena, au participat în cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ de educație școlară ,,Stratégies innovantes pour éduquer les élèves sur l’utilisation efficace des ressources regénérables” (SPER) la un curs de formare desfăsurat în Polonia, la Liceul Tehnic Forestier din Brynek. La acest curs au participat 20 de elevii din școlile partenere: Italia, Spania, Franța și România.
Trainingul a cuprins activități teoretice dar și practice referitoare la resursele regenerabile și la utilizarea lor în contextul protejării mediului. Astfel, obiectivul prioritar a fost conștientizarea importanței și rolului resurselor regenerabile în contextul dezvoltării omenirii. În acest sens elevii însoțiți de profesori au vizitat la Polaniec intreprinderea TAURON Polska Energia S.A, o centrală energetică care are ca material principal biomasa. Elevii au aflat cum prin diferite procese industriale, biomasa poate fi transformată în combustibili lichizi, gazoși sau solizi, pentru producerea energiei electrice folosindu-se astfel o metodă nepoluantă și eficientă din punct de vedere economic. Alte obiective vizitate au fost: hidrocentrala Porabka-Zar, Centrul de educație forestieră a pădurii și a grădinii botanice din Brynek, Wisła, Mina de sare de la Wieliczka, Castelului Wawel din Cracovia.
Pe lângă activitățile de învățare realizate, elevii au participat și la alte activități practice de învățare activă despre modul în care se pot proteja pădurile împotriva unor insectelor care le atacă, fără a apela la tratamente chimice. Explicațiile date de reprezentantul Direcției forestiere din Brynek cât și de șeful pepinierei din Wisła în ceea ce priveşte rolul pădurii în menținerea echilibrului ecologic au evidențiat modul în care se poate păstra un mediu sănătos. Vizitele tehnice la Intreprinderea de exploatare a Lemnului de la Olczyk, Mina de sare din Wieliczka și Centrul biologic educativ din Wisla au evidențiat totodata problemele pe care le pune exploatarea resurselor în conditiile protejării mediului, cât și modul în care se pot soluționa ele în mod eficient.
Referitor la tematica proiectului ,,Stratégies innovantes pour éduquer les élèves sur l’utilisation efficace des ressources regénérables” a fost organizat un concurs între elevii celor patru țări participante la proiect. Aceștia au realizat câte un afiș cu privire la cele trei secțiuni din cadrul concursului, utilizând materiale reciclabile: peturi, frunze uscate, coji de ou, crenguțe de copac, ziare, plante uscate etc. Afișele au fost premiate la finalul cursurilor de pregătire realizate în Polonia, iar elevii din Romania au obtinut 3 premii.
La finele acestui curs elevii au dobândit cunoștințe noi cu privire la utilizarea rațională a resurselor regenerabile și s-au întors în țările lor cu un bagaj considerabil de informații despre folosirea eficientă a acestor resurselor.