Începe acțiunea de distribuire a ajutoarelor alimentare de la Uniunea Europeană

Începând de joi, 1 noiembrie, Primăria municipiului Iași demarează acțiunea de distribuire a ajutoarelor alimentare, puse la dispoziție de Uniunea Europeană prin Programul PEAD, destinate categoriilor de persoane cele mai defavorizate. Distribuția alimentelor se va face, în conformitate cu revederile H.G. nr.950/2012, prin intermediul Direcţiei de Asistenţă Comunitară (DAC) Iași. Potrivit directorului executive al DAC Iași, Luminița Munteanu, ridicarea produselor se face de la sediul Direcției de Asistență Comunitară, din Șos. Națională nr. 43 pentru beneficiarii de ajutor social, șomeri, persoane cu handicap grav şi accentuat, pensionari – persoane ale căror nume încep cu literele:  P, R, S, T, U, V, W, Y, Z, de la sediul VITALEF, din B-dul Chimiei nr. 13, pentru șomeri, persoane cu handicap grav şi accentuat, pensionari – persoane ale căror nume încep cu literele :  A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O. Programul de lucru pentru toate punctele de distribuire este zilnic, luni – vineri, între orele 08,00-16,00. Beneficiarii ajutoarelor alimentare sunt, potrivit legii, familiile și persoanele care au stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat, acordat în baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, șomerii înregistrați, potrivit prevederilor Legii nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, pensionarii sistemului public de pensii ale căror drepturi, obţinute din pensie sau, după caz, din pensii cumulate, se află sub 400 lei/lună, persoanele cu handicap grav și accentuat, adulţi şi copii, neinstituţionalizate, persoane beneficiare de indemnizații stabilite prin legi special, ale căror venituri cumulate, obţinute exclusiv din aceste legi, se află sub 400 lei/lună (văduve de veterani de război, persoane persecutate din motive politice, persoane deportate şi refugiate politic, urmaşii eroilor – martiri, persoane cu indemnizaţii pentru activitatea de liber-profesionist a artiştilor, persoane cu indemnizaţie pentru pensionarii sistemului public de pensii, membri ai uniunilor de creatori legal constituite şi recunoscute ca persoane juridice de utilitate public, persoane cu indemnizaţii pentru <LLNK 12004   578 10 201 soţul supravieţuitor). Potrivit reprezentanților DAC Iași, pentru perioada ianuarie – septembrie 2012,a fost identificat un număr de 19.431 beneficiari din care 18.782 din categoriile: şomeri înregistraţi, persoane cu handicap, pensionari şi 649 persoane care au stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat, acordat în baza Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare. Condițiile de acoirdare a ajutoarelor sunt, potrivit legii: domiciliu sau reşedinţa pe raza municipiului Iaşi – locuinţa situată la adresa înscrisă în actul de identitate, includerea solicitantului în Lista nominală cu beneficiarii stabiliţi potrivit art.3, alin.(1) din H.G. nr.950/2012 , înregistraţi şi aflaţi în plată până la 30 septembrie 2012, cartea de identitate în original a beneficiarului şi/sau a reprezentantului legal. Cantitatea de ajutoare alimentare pe care o va primi fiecare beneficiar este de 39,26 kg, cuantificată în 11 produse, astfel: 14 kg făină de grâu, 4 kg mălai,  6 kg orez,  0,8 kg paste făinoase, 0,5 kg biscuiţi, 3 kg zahăr, 1,56 kg mazăre, 1 kg fasole, 6 l ulei , 0,8 kg bulion, 1,6 kg roşii în bulion.  Începând cu data de 1  noiembrie 2012, beneficiarii pot rididica doar opt produse din cele 11, restul de produse urmând a fi recepţionate în funcţie de graficul de livrări transmis de Consiliul Judeţean Iaşi.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;