În perioada 13 – 19 noiembrie, zece elevi însoțiți de două cadre didactice, de la Liceul Tehnologic Economic de Turism Iași, au participat la a treia vizită de lucru cu elevii, în cadrul proiectului Erasmus+ “Cooperarea dintre școlile europene în vederea creării, aplicării și diseminării resurselor educaționale deschise prin folosirea tehnologiilor informației și ale comunicării”, în orașul Cracovia din Polonia.
A fost o vizită transnațională la care au mai participat elevi și profesori din țările partenere, Italia și Polonia.
Programul pregătit de partenerii din Polonia a fost unul foarte atractiv și diversificat, astfel încât elevii au avut parte de o experiență de neuitat. Au fost îmbinate cu succes activitățile în aer liber cu cele ce vizau relaționarea folosind tehnica de calcul. Astfel, din program nu au lipsit vizite la memorialul Auschwitz-Birkenau, la casa memorială a papei Ioan Paul al II-lea din Wadowic, la salina din Wieliczka și bineînțeles, nu putea lipsi un tur al orașului Cracovia.La toate aceste obiective, elevii au fost însoțiți de ghizi vorbitori de limbă engleză.
Nu trebuie uitat faptul că, obiectivul principal al proiectului este de a implementa folosirea tehnologiei în cadrul curriculum-ului, cu scopul de a dezvolta elevilor competențe și abilități necesare secolului XXI, într-un mod eficient și creativ. Astfel, în cadrul programului au fost ateliere de lucru în care s-au creat documentare în Google Presentation, s-a ținut o video-conferință cu echipa din Turcia și s-au premiat câștigătorii concursului de filme realizate de elevii din cele patru tări participante în proiect (concurs ce a avut loc într-o etapă anterioară).
De asemenea, în program s-au regăsit activități ce au devenit tradiție în cadrul acestui proiect: Treasure Hunt și Festivalul culturilor. Amintim că “Vânătoarea de comori” este un joc prin care elevii au descoperit frumusețile orașului Cracovia prin folosirea unor hărți interactive ce le-au permis orientarea și identificarea unor obiective turistice importante.
Prin toate activitățile menționate, elevii au învățat despre multiculturalism, despre ideea de unitate în diversitate, au învățat să se accepte și să se respecte reciproc. Totodată, în această mobilitate, elevii și-au îmbunătățit abilitățile de exprimare într-o limbă străină, comunicarea efectuându-se doar în limba engleză. Elevii au legat prietenii strânse și s-au simțit cu toții ca într-o adevărată comunitate, înlăturând cu succes bariere de limbă, cultură, mentalitate și obiceiuri.