În acest moment, mai multe companii desfăşoară, prin intermediul agenţilor de vânzări, activităţi de contractare de noi clienţi şi de determinare a acestora să îşi schimbe furnizorul de energie electrică. Potrivit reprezentanţilor E.ON, în ultimele zile au fost semnalate cazuri în care reprezentanţii unor astfel de companii vizitează persoane în vârstă, afirmând că sunt „de la lumină”, că trebuie să semneze contracte noi şi că E.ON este acelaşi furnizor cu compania pe care aceştia o reprezintă. “E.ON Energie România încurajează competiţia, atâta timp cât aceasta se desfăşoară cu respectarea principiilor care asigură funcţionarea corectă a mecanismelor pieţei concurenţiale. În acelaşi timp, compania contestă practicile neloiale care conduc la inducerea în eroare a consumatorilor şi implicit, la prejudicierea intereselor lor. Noţiunea de piaţă concurenţială înseamnă existenţa unei rivalităţi de piaţă, în care fiecare companie încearcă să ofere cea mai bună combinaţie de preţuri, calitate şi servicii conexe, dar toate acestea trebuie să se realizeze cu respectarea uzanţelor cinstite şi a principiului general al bunei-credinţe specifice concurenţei loiale”, precizează E.ON, într-un comunicat de presă. Potrivit reprezentanţilor companiei, utilizarea noţiunii de „înnoire a contractelor de furnizare” are menirea de a crea confuzie în rândul clienților care au deja încheiate contracte de furnizare energie electrică. “Considerăm că prin aceste practici, consumatorilor le sunt încălcate drepturile fundamentale cu privire la informarea corectă, clară şi completă astfel încât aceştia să poată lua o decizie în cunoștință de cauză, inclusiv în ceea ce priveşte schimbarea furnizorului”, se arată în încheierea comunicatului de presă al E.ON.