Unitățile de învățământ din județ, controlate ”la sânge” de IȘJ

În perioada septembrie – noiembrie 2012, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Iași a efectuat peste 130 de inspecții tematice la unitățile de învățământ, atât din municipiu, cât și din teritoriu. Scopul acestor acțiuni l-a constituit verificarea aspectelor specifice legate de buna desfășurare a procesului instructiv-educativ în cadrul unităților de învățământ din județ și urmărirea modului de elaborare și de avizare a documentelor de proiectare (planificări anuale, semestriale, pe unități de învățare), încadrarea cu personal didactic, întocmirea orarului școlii, constituirea colectivelor de elevi, precum și stabilirea curricumului la decizia școlii și avizarea cursurilor opționale. De asemenea, inspecțiile au avut în vedere modul de completare a documentelor școlare (cataloage, registre matricole), asigurarea cu manuale școlare a școlilor, asigurarea condițiilor optime pentru desfășurarea activităților în unitățile de învățământ, precum și, nu în ultimul rând, aspectele legate de infrastructura unității respective de învățământ. ”În afara inspecțiilor consacrate, care s-au desfășurat conform graficului întocmit la începutul anului școlar de către conducerea inspectoratului, am demarat și o serie de inspecții neanunțate, care vizează nu atât conținutul educațional, cât aspectul școliii, modul în care este organizată și administrată aceasta, prezența elevilor și a profesorilor la ore, modul de colaborare în interiorul comunității respective, dacă sunt respectate toare regulamentele și procedurile și, nu în ultimul rând, dacă există o ambianță specifică actului instructiv – educativ. În urma acestor controale am constatat numeroase lucruri bune, exemple de bună practică, școli cu programe manageriale impecabile, cu orare făcute după toate principiile pedagogice, cu lucrări de construcții finalizate, cu un ambient școlar atractiv și favorabil studiului, după cum am constatat că mai există școli, mai ales în mediul rural, în care gardurile sunt degradate, la care profesorii nu prea erau prezenți la ore, uneori lipseau și directorii din instituție, fără să lase un înlocuitor printr-o decizie internă, așa cum prevede regulamentul. Am constatat, de asemenea, că unele discipline opționale nu erau avizate de inspectorul de specialitate, că existau nereguli în organizarea catedrelor, profesori de limba engleză sau de limba franceză care aveau completări de norme fără ca aceștia să cunoască limbile respective, cu alte cuvinte profesori de la alte discipline, lucruri pe care nu le putem tolera, atât timp cât în școlile respective erau și profesori atestați pentru catedrele respective. O parte dintre aceste nereguli au fost remediate pe loc, la intervenția inspectorului școlar de specialitate, altele vor fi în atenția noastră, cu ocazia inspecției care va urma”, a declarat prof. Camelia Gavrilă, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Iași. Șefa învățământului preuniversitar ieșean a precizat că inspecțiile neanunțate la școlile din municipiu și județ vor continua și în perioada următoare. ”Vom pleca în aceeași formulă, pentru că am păstrat baza de date, cu inspectorii care au fost desemnați inițial pe fiecare traseu, pentru că dorim să vedem dacă în urma primei verificări s-au adus îmbunătățiri în ceea ce privește aspectele mai puțin fericite. Oricum, toate constatările inspectorilor, în urma verificărilor făcute în teren, vor fi înaintate directorilor de școli din județ, prin intermediul sistemului nostru intern de comunicare. Consider că astfel de vizite neanunțate la școlile din județ ne oferă o situație reală a modului în care acestea sunt manageriate, permițând, totodată, o creștere a nivelului de relaționare între profesor și elev”, a spus Camelia Gavrilă.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;