În perioada 1-8 aprilie 2017, 8 profesori și 40 de elevi din Grecia, Italia, România și Spania au participat la o activitate de învăţare pentru elevi, organizată de școala MOUSIKO SKOLIO SERRON din Serres, Grecia.
În cadrul acestei mobilități de proiect s-au realizat numeroase activități. Întâlnirea a debutat cu programul de bun-venit organizat de profesorii greci, vizitarea primăriei, unde s-a discutat despre importanța proiectului în derulare și programele culturale și educative permanente din Grecia al căror scop este combaterea violenței. Elevii școlii de muzică au oferit oaspeților un frumos concert de bun-venit. Delegațiile străine au fost întâmpinate de directorul școlii, care a subliniat importanța colaborării dintre cele patru țări și a subiectului tratat, și de coordonatoarea proiectului, care a prezentat obiectivele întâlnirii din Grecia și planul de activități pentru întreaga săptămână.
Ziua a continuat cu un atelier în două secțiuni, atelier realizat pe grupe de elevi din toate țările și coordonat de doi psihologi special pregătiți în acest scop. Activitățile s-au derulat în limba engleză și franceză, iar metodele interactive abordate, comunicarea în grupuri internaționale și planșele realizate de elevi dovedesc succesul activității propuse.
În holul școlii a fost amenajată expoziția de desene, pliante și afișe realizate de elevii școlilor participante. Elevii au avut la dispoziție două zile pentru a vota primele trei desene cele mai reușite, urmărind fișa de evaluare pe care au primit-o de la profesorii coordonatori. Elevii români au avut deosebita plăcere de a primi premiul întâi pentru unul din afișele Școlii Gimnaziale George Coșbuc.
O altă activitate de succes a fost concertul oferit de elevii Școlii de muzică din Serres în centrul orașului, în seara zilei de marți. Scopul acestei activități a fost informarea și sensiblizarea publicului în legatură cu efectele bullying-ului. Îmbrăcați în tricouri roz și albastre cu însemnele proiectului, elevii au împărțit fluturașe trecătorilor, invitându-i să mediteze asupra fenomenului și să se alăture acțiunilor de prevenire inițiate în diferite contexte. Acțiunea a fost prezentată la televiziunea locală.
Un alt atelier foarte important a fost cel de scriere creativă, în care elevii au realizat, în echipe internaționale, sub îndrumarea coordonatoarei din Grecia, câte un scenariu în care a fost prezentat fenomenul bullying în mediul școlar. Cel mai complet și mai reușit scenariu va sta la baza scurt-metrajului ce va fi filmat în cadrul următoarei mobilități, în Spania. Această activitate a fost precedată de vizionarea a trei scurte filmulețe în care au fost prezentate cazuri de bullying, cazuri ce au fost discutate de elevi, ceea ce a dus inevitabil și la evocarea unor situații personale când elevii au experimentat unele aspecte prezentate.
Elevii au participat la câteva vizite culturale a căror scop a fost să-i încurajeze să se împrietenească în mod direct, să se cunoască mai bine decât au făcut-o anterior proiectului prin intemediul mijloacelor actuale de comunicare. Astfel, vizitarea orașului Salonic sau Kavala, a sitului arheologic din Philipi, sau șederea la Kerkini, a cărui lac este protejet prin convenția RAMSAR, au fost tot atâtea prilejuri de descoperire, de îmbunătățire a competențelor de comunicare, de cercetare a istoriei și a locurilor bogate în tradiție ale regiunii.
Ultima activitate realizată împreună cu elevii a constat în evaluarea activităților la care au participat aceștia în ultima săptămână. Răspunsurile la chestionare au dovedit că elevii au fost mulțumiți de ceea ce au experimentat în echipa multiculturală și că ar relua oricând o astfel de experiență.
Serile în Serres au fost foarte animate. Elevii au ieșit în oraș cu gazdele lor, am servit cina împreună la restaurant, iar elevii și profesorii greci au cântat și dansat în stil tradițional, bucurându-i pe oaspeți cu voioșia și optimismul lor.
Echipa profesorilor coordonatori și participanți din cele patru țări s-a reunit în fiecare zi pentru a discuta despre aspectele organizatorice ale proiectului, despre site-ul proiectului, pe care vă invităm să-l vizitați, despre organizarea paginilor de facebook din fiecare țară. S-a vorbit, de asemenea, despre activitățile ce se vor desfășura în următoarea mobilitate, cea din România, despre organizarea calendarului pentru 2018 și a atelierului de teatru-forum.
Școala Gimnazială „George Coșbuc” Iași este parteneră în cadrul parteneriatului strategic „En route contre le harcèlement” (Împreună împotriva bullying-ului în mediul școlar), finanţat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, proiect de parteneriat strategic, coordonat de liceul IES LEÓN FELIPE, Getafe, Madrid și având ca parteneri școlile MOUSIKO SKOLIO SERRON, Serres, Grecia și ISTITUTO COMPRENSIVO STATALE GIOVANNI XXIII TRABIA, Palermo, Italia.