Antibiotice Iași a cunoscut o creştere de 7% a cifrei de afaceri şi a profitului

Compania farmaceutică Antibiotice SA Iaşi (simbol ATB, la categoria I a Bursei de Valori Bucureşti) a încheiat primele trei trimestre ale anului 2012 cu o cifră de afaceri netă de 215,1 milioane lei, în creştere cu 7% faţă de perioada similară a anului precedent.

Pe fondul reducerii cheltuielilor de exploatare şi a creşterii veniturilor generate de afacerile companiei, profitul din exploatare la finele primelor nouă luni din 2012 a înregistrat o creştere de 26% (40,4 milioane lei), comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Astfel, bilanţul primelor 9 luni ale anului 2012 s-a încheiat cu un profit net de 26,7 milioane lei, cu 7% mai mare faţă de profitul net obţinut în primele trei trimestre ale anului 2011. „Creşterea echilibrată a cifrei de afaceri şi a profitului au în spate un plan de afaceri bine conturat, susţinut pe şase piloni de dezvoltare care stabilesc jaloanele evoluţiei companiei până în anul 2016. Internaţionalizarea afacerii, adaptarea strategică a portofoliului de produse, reducerea costurilor de operare, dar şi dezvoltarea competenţelor profesionale ale resursei umane sunt direcţiile prioritare spre care ne-am concentrat atenţia în aceste 9 luni. Orientarea continuă spre ajustarea costurilor şi menţinerea în ţintele de buget astfel încât să susţinem deopotrivă activitatea firmei, precum şi proiectele iniţiate în zona dezvoltării strategice, vor fi principalele preocupări în lunile următoare. Căutăm astfel să înaintăm în siguranţă spre ţintele noastre de profit şi cifră de afaceri, având  permanent în vedere menţinerea în echilibru a sistemelor şi subsistemelor companiei”, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iași.

Şapte noi produse în portofoliu

Astfel, portofoliul companiei a fost completat în primele 9 luni ale anului 2012 cu şapte noi produse din clasele terapeutice pe care Antibiotice a ales să se dezvolte strategic în următorii ani, respectiv, clasa produselor antiinfecţioase, cardiovasculare, SNC şi oncologice.

Din categoria produselor oncologice, Antibiotice a lansat pe piaţă 3 produse necesare în terapeutica actuală a medicilor oncologi. Este vorba de Bicalutamidă Atb® cpr 50 mg (pentru tratamentul cancerului de prostată), Letrozol Atb®  cpr 2,5 mg (pentru tratamentul adjuvant al cancerului mamar în stadiu incipient cu receptori hormonali la femei în postmenopauză) şi Anastrozol Atb® cpr 1 mg (pentru tratamentul cancerului mamar în stadiu avansat la femeile în postmenopauză).

De asemenea, au fost introduse în portofoliu medicamente de uz cardiovascular, pentru afecţiuni psihiatrice, precum şi pentru tratamentul antiinfecţios. Acestea sunt Trimetazidină Atb® cpr 35 mg (utilizat la pacienţii cu angină pectorală, în asociere cu alte tratamente), Paroxetină Atb® cpr 20 mg (pentru tratamentul depresiei majore şi altor tulburărilor obsesiv convulsive), produsul antiinfecţios Eficef ® cps 100 mg şi Lactic Atb ® ovule, destinat afecţiunilor aparatului genito-urinar.

Majorare cu 22% a afacerilor pe pieţele externe

Pe plan extern (o altă direcţie de dezvoltare strategică), afacerile companiei s-au concretizat după primele 9 luni în obţinerea unei cifre de afaceri de 46,4 milioane lei, în creştere cu 22% faţă de perioada similară a anului precedent. Evoluţia favorabilă a vânzărilor s-a datorat majorării exporturilor de Nistatină (substanţă activă pentru care Antibiotice deţine al doilea loc la nivel mondial), cu precădere în zonele Asiei, Americii de Sud, Europei şi Statelor Unite ale Americii.

Produsele finite din clasele antiinfecţioase, cardiovascular şi tract digestiv, solicitate la export, s-au comercializat în valori comparabile cu anul precedent pe pieţe tradiţionale sau recent abordate din zonele Rusia şi statele CSI, Africa, Europa, Statele Unite ale Americii şi Asia.  „Prezenţa companiei pe pieţele externe înseamnă astăzi 100 parteneriate în 65 de ţări ale lumii, însă avem în vedere o diversificare a afacerilor pe plan internaţional. Antibiotice este capabilă astăziofere servicii complete pentru industria de medicamente generice, începând cu cercetarea şi dezvoltarea de produse generice, realizarea de studii de bioechivalenţă şi activităţi tipice de Regulatory Affairs (în cadrul propriului Centru de Cercetare Dezvoltare) şi până la fabricarea de medicamente, pentru partenerii interesaţi, pe fluxuri de producţie autorizate GMP şi FDA (injectabile, fabricaţie Nistatină). Această nouă abordare, alături de parteneriatele recente pentru exportul produselor injectabile pe piaţa Algeriei (în valoare de 4 milioane USD), perspectivele distribuţiei către 2 noi parteneri a Ampicilinei şi Nafcilinei injectabile pe piaţa Americii, precum şi proiectele aflate în lucru (cu o durată medie de implementare de 2 ani), pentru export pe pieţele Uniunii Europene, Canadei, Asiei şi Orientului Mijlociu ne furnizează suficiente motive să avem aşteptări mari în ce priveşte rezultatele pe termen mediu, în plan internaţional”, a completat Ioan Nani.

Programe de creştere a competenţelor profesionale şi atragerii de noi specialişti

Dezvoltarea strategică a companiei pe termen lung este inseparabilă de creşterea competenţelor profesionale ale resursei umane. Astfel, Antibiotice a derulat în perioada aprilie-august 2012 programul „Şcoala de vară a+”, destinat deopotrivă dezvoltării aptitudinilor angajaţilor, cât şi atragerii de noi specialişti în companie. Astfel, 460 salariaţi de la nivel de top management până la nivel de execuţie, au urmat module de dezvoltare a competenţelor şi aptitudinilor profesionale, centrate pe inovare şi creativitate, cultură organizaţională şi dezvoltarea abilităţilor manageriale. Totodată, 35 de studenţi ai facultăţilor de farmacie, chimie şi inginerie chimică au urmat, în cadrul aceluiaşi program, sesiuni de instruire şi practică în cadrul companiei, în vederea atragerii ulterioare ca tineri specialişti în domeniile  cercetării, dezvoltării farmaceutice, controlului calităţii, asigurării calităţii sau producţiei de medicamente. “Astăzi, cea mai importantă resursă a unei companii o reprezintă oamenii bine instruiţi, oamenii care au competenţe şi care devin din simpli angajaţi, colaboratori ai firmei în care lucrează. Este important pentru Antibiotice, ca fixarea obiectivelor de business să fie corelate în permanenţă cu potenţialul resurselor pe care le are, fie că vorbim de resurse tehnologice, de cercetare-dezvoltare produse, sau resurse umane”, a completat Ioan Nani.

La data de 6 noiembrie a.c., principalul acţionar al Antibiotice SA Iaşi era Ministerul Sănătăţii, cu o deţinere de 53,0173%, SIF Oltenia controla un pachet reprezentând 10,0954% din titlurile ATB, iar în posesia altor acţionari persoane fizice şi juridice se aflau acţiuni totalizând 36,8873% din capitalul social al companiei ieşene.

Filed in: Economic, Informațía zilei

Comments are closed.

;