În perioada 8 – 12 mai 2017, zece profesori consilieri şcolari din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi participă la cursul de formare „Emotional ecology” în cadrul proiectului “Alfabetizarea emoţională – instrument pentru consilierea profesorilor şi părinţilor”, Erasmus+ KA 1 – Educația Adulților, ID: 2016-1-RO01-KA104-024042.
Cursul, organizat de Euromind Projects în Sevilla, Spania, şi-a propus următoarele obiective:
- reglarea emoţională, prevenirea comportamentelor disruptive;
- dezvoltarea ascultării active prin oferirea de feedback constructiv;
- dezvoltarea unei relaţii sănătoase între profesor-părinte-elev;
- creşterea motivaţiei pentru dezvoltarea profesională;
- identificarea potenţialelor probleme de comportament şi a cauzele lor;
- identificarea tipului şi modalităţii de răspuns adecvat pentru elevii aflaţi în dificultatea realizării unei relaţiii pozitive, în vederea dezvoltarii acesteia;
- utilizarea de instrumente pentru a stabili un model pozitiv şi pentru întărirea comportamentelor adaptabile;
- cunoaşterea tehnicilor de bază şi a strategiilor pentru modificarea comportamentului.
Participanţii, profesori consilieri şcolari din cadrul CJRAE Iasi, împărtăşesc experienţe profesionale valoroase alături de formatori şi formabili din alte instituţii europene de învăţământ dezvoltându-şi astfel competenţele pe problematica propusă.
După finalizarea cursului, participantii vor desfăşura activităţi de diseminare şi implementare a competenţelor dobândite în unităţi de învăţământ din mediul urban şi rural din judeţul Iaşi, urmărind implicarea unui număr de peste 250 de beneficiari, cadre didactice şi părinţi ai elevilor în risc de abandon şcolar.