În perioada 12 -23 iunie 2017 s-a desfăşurat mobilitatea a doua, din cadrul proiectului Erasmus +, intitulat “Formarea europeană a viitorilor învăţători”.
Această mobilitate s-a desfăşurat în Franţa, având ca partener de primire, Universitatea Poitiers-Ecole Supérieure du Professorat et de l’Education din Niort. În prima săptămână cei 16 elevi au participat la ateliere de didactică a predării limbii franceze, la clasele primare. Formatorii francezi au folosit strategii interactive, lucrul pe grupe alternând cu etapele de lucru autonom. În timpul formării, elevii au avut ocazia de a reflecta asupra profesiei alese şi de a-şi însuşi metode de predare-învăţare a limbii franceze la clasele primare. În săptamâna a doua, programul de formare a cuprins un stagiu de practică observativă la clasele primare. În cele cinci şcoli primare, în care au fost repartizaţi, elevii au putut să observe elemente prin care se diferenţiază cele două sisteme de învăţământ.
„Această experiență unică mi-a schimbat total părerea despre meseria de învățător și am învățat că oricât de mari ar fi eforturile, rezultatele elevilor îți dau putere și încredere că tot ceea ce face un învățător are sens și valoare.” (Alexandra Creangă, clasa a XI-a)
„Acest stagiu mi-a perfecţionat calităţile didactice şi m-a stimulat să mă autoperfecţionez, să perseverez şi să dau tot ce este mai bun din mine. Mi-am însuşit abilităţi esentiale pentru a preda si am învăţat metode utile pe care le putem practică în sistemul nostru educaţional. Consider că această experienţă m-a făcut să înţeleg mai bine adevărata valoare a unui învăţător, să cunosc tainele educaţiei şi să cunosc mai bine civilizaţia franceză.” (Ramona Baciu, clasa a X-a)
„Mă bucur foarte mult că am avut privilegiul de a participa în proiectul Erasmus +. Pe parcursul acestor două săptămâni am avut ocazia de a-mi însuși noi cunoștințe, precum redactarea unui proiect didactic în limba franceză, noi metode de predare a unei limbi străine și îmbogățirea vocabularului. De asemenea, am cunoscut o parte din cultura Franței și din sistemul de învățământ francez. Acest proiect m-a ajutat să mă formez și să îmi dau seama care este adevărata valoare a unui învățător. Îmi doresc să performez în limba franceză și cu siguranță acest proiect îmi va deschide noi oportunități pentru viitor.” (Petronela Rotaru, clasa a X-a)
„Participând la stagiul de practică pedagogică în cadrul școlii “Jules Michelet” din Niort, Franța, am avut ocazia de a-mi îmbogăți cunoștințele, atât din punct de vedere lingvistic, cât și din punct de vedere pedagogic. Au fost multe activități care mi-au atras atenția, dar cea care m-a impresionat a fost vizita elevilor la muzeu. Aceștia au primit un “Carnet de călătorie la muzeu” în care trebuiau să deseneze și să denumească, după ce s-a făcut turul muzeului, patru obiecte care le-au atras atenția în mod special. Faptul că învățătoarea a făcut acele carnete este remarcabil din punct de vedere pedagogic și metodologic, dezvoltându-le astfel spiritul de observație și motivându-i să fie atenți și să surprindă elementele importante. Am apreciat faptul că în școlile din Franța toată atenția este centrată pe elevi și totul se petrece în favoarea lor. Învățarea se realizează în funcție de nivelul elevilor, dat fiind faptul că unele clase sunt alcătuite din elevi de nivele diferite, practicându-se lucrul diferențiat. Mă bucur că am putut participa la acest stagiu de formare și că pot aduce în practica din România elemente didactice noi. ‘’ (Gafton Ștefana, clasa a XI-a)
„Proiectul a fost o reuşită din toate punctele de vedere, acest lucru datorându-se şi faptului că Universitatea din Poitiers şi în special Ecole Supérieure du Professorat et de l’Education din Niort este un vechi partener al proiectelor europene al Colegiului Pedagogic “Vasile Lupu‘’. Colegiul Pedagogic ‘’Vasile Lupu’’ colaborează cu Universtatea din Poitiers şi în domeniul practicii pedagogice, iar studente stagiare în Franţa efectuează, de mai mulţi ani, stagiul de practică pedagogică în cadrul liceului nostru. ‘’, a declarat Prof. dr. Irina Cosovanu, coordonatorul proiectului și directorul adjunct al colegiului.