În perioada 09-13 octombrie 2017, profesori de la Școala Gimnazială ”Elena Cuza” și de la 4 școli europene au participat alături de oficialități lituaniene (Vilma Backiute, reprezentant al Ministerului Educației și al Științei și Juozas Augutis, rectorul Universității Vytautas Magnus) la Conferința Internațională dedicată strategiei inovatoare Content and Language Integrated Learning (CLIL – predarea unei discipline în limba engleză).
Conferința ”Putting CLIL into practice” a făcut parte din programul activităților Proiectului Erasmus+ ”European survival through CLIL: the rule of 3s” – Eursur, ce se derulează în școala ieșeană, în perioada 2016-2019.
În cadrul conferinței desfășurată la Școala Kauno r. Garliavos Jonuciu Gimnazija, din orașul Kaunas, Lituania, miercuri, 11 octombrie 2017, echipa de profesori a Școlii Gimnaziale ”Elena Cuza” Iași a prezentat punctele tari și provocările strategiei CLIL pentru sistemul de învățământ românesc.
De asemenea, în timpul alocat intervenției profesorilor ieșeni s-au punctat și activitățile CLIL derulate în anul școlar 2016-2017: Speed Stacks (în colaborare cu AsNatura), bottle flutes, water consume poll și creating rainsticks (perfect storm) unde elevii din clasele a VI-a și a VII-a au descoperit metode inovative de a crea instrumente muzicale inedite și de a învăța engleza cu ajutorul sportului.
Astfel, elevii din grupul țintă desfășoară, periodic, exerciții de petrecere a timpului liber, învățând să comunice în limba engleză cu ajutorul Speed Stacks (joc de îndemânare cu pahare din plastic și de corelare a acțiunii cu numărare sau indicații în engleză).
Activitățile din primul an de proiect au adus împreună discipline școlare din arii curriculare diferite (științe și limba engleză) și au avut ca finalitate realizarea unor produse originale: crearea de fluiere (bottle flutes), utilizând un furtun și baloane; bastoane (rainsticks) din materiale reciclabile și diferite semințe pentru imitarea sunetului unei furtuni perfecte. Alături de activitățile de recreere, elevii au învățat elemente de statistică, descoperind gradul de utilizare a apei din școală (water consume poll).
În urma participării la conferință, coordonatorul proiectului a afirmat că ”strategia CLIL reușește să-i aducă pe elevi și pe profesori în zona învățării împreună a prieteniei educative”.
Școlile partenere în proiectul Erasmus+ Eursur 3 sunt: Gimnazjum nr.4 im. Kardynala Stefana Wyszynskiego w Tychach (Tychy, Polonia), 18 Comprehensive school William Gladstone (Sofia, Bulgaria), Agrupamento de Escola Andre Soares (Braga, Portugalia), IES Perez Galdos (Las Palmas de Gran Canaria, Spania) și Kauno r. Garliavos Jonuciu Gimnazija (Kaunas, Lituania).