Proiectul ”Start – Sprijinirea tinerilor în Antreprenoriat Turistic”, iniţiat de Asociaţia Human Help în parteneriat cu Iași TV Life și Liceul Economic de Turism se desfășoară în perioada octombrie-noiembrie 2017 și are ca scop: sprijinirea tinerilor care își doresc să deprindă competențele necesare pentru a deveni liber profesioniști în domeniul turismului sau pentru a lansa o afacere în turism.
Proiectul se adresează celor 200 de elevi de liceu înscriși la specializarea ”Tehnician în turism”din cadrul Liceului Tehnologic Economic de Turism din Iași și e menit sặ dezvolte o serie de activități profesionale, prin implicarea tinerilor în elaborarea și implementarea unei strategii sustenabile de promovare a Iașului, axată pe trei direcții complementare: promovarea turismului cultural, a principalelor locații pentru divertisment și a turismului ecumenic.
Obiectivul principal al proiectului este sprijinirea și împuternicirea a 30 de tineri, elevi ai Liceului Tehnologic Economic de turism din Iași, în conceperea și implementarea unei strategii de promovare turistică a Iașului, prin implicarea lor într-un program intensiv care să le ofere acces la metode și tehnici de lucru performante, astfel încât aceștia să deprindă competențe și abilități de lucru pentru șanse crescute de angajare și participare pe piața muncii din Iași.
Pentru selecția celor 30 de elevi s-a desfășurat o campanie de informare adresată tinerilor din grupul țintă cu privire la activitățile de proiect și oportunitățile oferite, iar ulterior, selecția participanților s-a realizat printr-un concurs care a cuprins două etape de evaluare a candidaților, acestea fiind jurizate de către o comisie de specialitate constituită din reprezentanții Asociației Human Help.
Activitățile la care participă elevii sunt extrem de atractive și provocatoare pentru ei: un training de formare în domeniul promovării turistice; documentarea și realizarea materialelor de promovare a obiectivelor turistice selectate; montarea și post-procesarea materialelor foto și video realizate dar și activități de promovare și comunicare.
În cadrul proiectului se vor realiza și multiplica trei ghiduri video pe DVD și trei ghiduri tipărite în format scriptic (unul pentru promovarea turismului cultural, unul pentru promovarea turismului ecumenic și unul pentru promovarea activităților de divertisment din Iași).
Toate activitățile din proiect au un impact extraordinar asupra beneficiarilor direcți și indirecți ai acestui proiect și au deschis elevilor perspectiva unei alte abordări în promovarea valorilor culturale ale orașului Iași.