5:32 pm - Wednesday November 25, 9626

Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iaşi face un nou pas în recuperarea auditiv verbală a copiilor cu implant cohlear din Moldova

Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iaşi a inaugurat astăzi un nou centru de intervenție timpurie dedicat reabilitării copiilor hipoacuzici purtători de implant cohlear.

Finanțat prin fondul „Lumea prin Culoare și Sunet” al Fundației Orange, noul centru de intervenție timpurie a fost realizat în cadrul Proiectului „Bucuria Sunetelor” al Asociației persoanelor cu deficiențe de auz „Ascultă Viața!”. Parteneri în proiect sunt Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iași, Spitalul Clinic de Recuperare Iaşi, Liceul Tehnologic Special Bivolărie, precum şi distribuitorii de implanturi cohleare.

Proiectul „Bucuria sunetelor” are o valoare totală de 239.640 lei și este finanțat de către Fundația Orange cu suma de 167.770 de lei în cadrul fondului „Lumea prin Culoare și Sunet”.

Centrul de intervenţie timpurie include echipamente specifice procesului de reabilitare auditiv verbală, stimulării auditive și vizuale a copiilor hipoacuzici purtători de implant cohlear.

Astfel, copiii cu implant cohlear din zona Moldovei și familiile acestora vor putea să beneficieze de servicii dedicate de terapie. De asemenea, în cadrul centrului, familiile copiilor hipoacuzici candidați la implant cohlear vor putea primi suport și informații cu privire la procesul de reabilitare și la rolul lor ca și co-terapeuți încă din momentul depistării.

Prin intermediul proiectului va fi dezvoltat și acreditat un curs de specializare în reabilitarea vorbirii copiilor hipoacuzici cu implant cohlear pentru cadrele didactice din învățământul de masă din întreaga țară, se vor organiza cursuri, seminarii și workshop-uri pentru 120 de specialiști și 50 de familii, inclusiv cu participarea unor experți străini și va fi realizată o bibliotecă online ce cuprinde materiale în limba română privind reabilitarea copiilor cu implant cohlear.

Filed in: Informațía zilei, Sănătate

Comments are closed.

;