Comunicarea certificatelor de atestare fiscală pentru persoane juridice şi persoane fizice privind impozite, taxe locale şi alte venituri datorate bugetului local, precum şi a anexei la certificatul de atestare fiscală privind verificarea eligibilităţii solicitanţilor de fonduri externe nerambursabile, se va putea face, începând cu data de 1 februrie 2018 şi prin fax, e-mail sau platforma pentru integrarea serviciilor de e-guvernare în sistemul electronic naţional. Măsura, luată la propunerea conducerii municipalităţii şi aprobată de plenul Consiliului Local, în şedinţa de astăzi, are în vedere simplificarea procedurilor de comunicare a certificatelor fiscale către solicitanţi, prin folosirea mijloacelor electronice. Pentru a utiliza platforma https://edirect.e-guvernare.ro, contribuabilii persoane juridice şi persoane fizice au nevoie de semnătura electronică, obligatorie pentru depunerea cererii de emitere a certificatului de atestare fiscală. Ca un prim pas în utilizarea acestui serviciu, contribuabilul va trebui să-şi creeze un cont personal pe respectiva platformă. După autentificare, acesta va accesa meniul „Impozite şi taxe locale” şi va depune o cerere semnată electronic pentru comunicarea certificatului de atestare fiscală, conform procedurii setate pe platforma https://edirect.e-guvernare.ro. Documentele comunicate prin intemediul acestei platforme, semnate electronic, se află sub protecţia Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, şi produc aceleaşi efecte ca şi actele în forma autentică. În acelaşi context al extinderii serviciile digitale în administraţie, Comisia Europeană a selectat 15 orașe, printre care și municipiul Iași, pentru a le acorda consultanță și coaching la un nivel înalt cu experți locali și internaționali, ajutându-i astfel să dezvolte și să pună în aplicare planuri strategice care vizează creșterea economică și bunăstarea socială. Alături de Iași, în programul The Digital Cities Challenge, au mai fost selectate până acum orașe ca Granada (Spania), L’Aquila (Italia), Patras și Thessaloniki (Grecia) şi Ventspils (Letonia). Astfel, municipiul Iași va primi un set de servicii de consultanță personalizat, pe toată durata programului, de 14 – 18 luni. În context, în data de 23 martie 2018, Iaşul va fi gazda primei Conferințe Naționale „Smart City”, coordonate de Marius Bostan, fostul ministru al Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională și inițiator al proiectului de la Alba Iulia. Conferința se va axa pe dialogul dintre administrațiile locale din Regiunea de Nord-Est, dar vor avea ca invitați toate primăriile din România, dezvoltatorii de soluții SMART, finanțatori pentru proiecte SMART, instituții de interes public, etc.