Elevii și profesorii de la Liceul Tehnologic Economic de Turism promovează specificul național în Portugalia

În perioada 19-23 martie 2018, o echipă formată din 5 elevi și 2 profesori de la Liceul Tehnologic Economic de Turism participă la ultimul schimb de experiență din  cadrul proiectului Erasmus ,,Promovarea identității naționale în context european prin obiceiuri și tradiții’’, proiect coordonat de Liceul Tehnologic Economic de Turism din Iași, în parteneriat cu școli din: Ungaria, Suedia și Portugalia.

Proiectul își propune promovarea specificului național prin obiceiuri și tradiții ce definesc evenimente importante din viața omului: nunta, botezul, sărbătorile de iarnă și Paștele.

În această mobilitate, țara gazdă este Portugalia, iar profesorii coordonatori au pregătit activități interesante și atractive pentru elevi.  Activitățile proiectului din această perioadă au promovat obiceiurile și tradițiile specifice Sărbătorilor Pascale, echipa  țării noastre a pregătit ”pasca”,  nelipsită  de pe masa românilor la aceste sărbători.

Echipele de elevi și profesori din cele 4 țări sunt antrenate în:  activități practice de gătit și încondeiat ouă, vizite la muzee, festivalul culturilor, jocuri de cunoaștere etc.

Acest schimb de experiență este un  bun prilej  pentru elevi să-și dezvolte competențe de comunicare în limba engleză, să lucreze în echipe mixte, să stabilească prietenii și, nu în ultimul rând, să promoveze specificul cultural național.

Toate activitățile propuse prin acest proiect  au evidențiat faptul că avem un specific național deosebit, pe care dorim să-l păstrăm și să-l promovăm, dar avem și deschidere către alte spații de cultură în care ne regăsim și la care ne adaptăm cu ușurință.

Încrezători și încărcați cu amintiri frumoase, elevii și profesorii revin în școală, unde vor împărtăși  experiențele avute și vor continua să comunice cu  prietenii lor din cele trei țări, cu care este posibil să colaboreze în continuare în noi proiecte Erasmus sau  eTwinning.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;