Școala Gimnazială „Ion Creangă” Iași, în parteneriat cu Inspectoratul Județean Iași și Cercul Militar Iași, a continuat în luna aprilie seria evenimentelor educative cu impact regional, prin derularea Festivalului-Concurs de teatru școlar „Sub Reflector” în generosul spațiu al Casei Armatei Iași, în ziua de 21 aprilie 2018.
Secțiune directă a Proiectului Educațional Interjudețean „Bulgăre de humă”, festivalul s-a aflat anul acesta la a XV-a ediție, bucurându-se de participare a 22 de trupe de teatru din școli și instituții educative din județele Iași, Botoșani și Vaslui și de un număr de 300 de elevi care au devenit, pe parcursul unei zile,promotori ai teatrului tânăr și spiritului inconfundabil al lui Ion Creangă, așa cum remarca d-na director Nicoleta-Cristina Crețu. Cele două teme ale concursului –Opera lui Creangă între tradițional și modern și Scenarii originale – au inspirat coordonatorii trupelor participante să modernizeze operele clasice, dar și să ofere piese inedite.
Juriul, format din actori de la Ateneul din Iași și Teatrul Național „Vasile Alecsandri”, reprezentanți mass-media (Radio Iași și Radio Trinitas), cadre didactice și elevi, a acordat 4 trofee, 5 premii individuale și 16 premii speciale Radio Iași. Astfel, trofeul Cel mai bun spectacol la categoria 6-10 ani a fost obținut de trupa „Detectivii” de la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Iași, iar premiul pentru Cel mai bun spectacol la categoria 11-15 ani i-a revenit trupei „Ram” de la Palatul Copiilor Iași.. Trofeul pentru Regie a fost câștigat de trupa „smARTkids”, de la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Iași, iar Marele Premiu al festivalului a fost adjudecat de trupa „Cantalup” a Şcolii Gimnaziale Valea Lupului, Iași. Sponsorii festivalului au fost și anul acesta Asociația Europa Net, Centrul de resurse și consultanță în educație Iași (C.R.C.E.) și Asociația părinților ”Urmașii lui Ion Creangă”.
Evenimentul constituie, în mediul educațional ieșean, o oportunitate de a promova teatrul şcolar drept o formă complexă de educaţie, care cultivă valori, modelează atitudini şi comportamente în rândul elevilor.