Consilierii locali ieşeni au aprobat astăzi, cu unanimitate de voturi, amplasamentele pe care urmează să fie amenajate cele 60 de staţii de îmbarcare şi închiriere a bicicletelor, în cadrul proiectului “Sistem alternativ de mobilitate urbană utilizând staţii automate de închiriere a bicicletelor – Iaşi Velocity”. Proiectul, în valoare de 4,7 milioane de euro, prevede înfiinţarea până în anul 2020 a unui număr de 60 de staţii de îmbarcare şi închiriere de biciclete, prin achiziţionarea de către Primărie a unui număr de 813 biciclete mecanice, 37 de biciclete electrice, 60 de triciclete pentru persoanele vârstnice precum şi a 20 de triciclete pentru persoanele cu dizabilităţi. În cadrul proiectului vor fi amenajate, de asemenea, zece staţii de depanare – puncte fixe cu scule pentru reparaţia bicicletelor – precum şi un număr de 35 de parcări private, respectiv locuri în care îşi vor putea lăsa bicicletele şi alţi proprietari. “Iaşul a fost printre primele oraşe din ţară care a implementat, într-un cadru privat, un sistem de închiriere a bicicletelor, care s-a bucurat de un real succes în rândul populaţiei. Proiectul pe care îl supunem astăzi spre aprobare plenului Consiliului Local este unul mult mai vast, care se doreşte a fi o alternativă la circulaţia din ce în ce mai intensă a autovehiculelor poluante pe străzile din oraşul nostru. Pentru o cât mai bună implementare a acestui proeict intenţionăm să extindem, pe viitor, lungimea pistelor pentru biciclişti, odată cu reglementarea circulaţiei acestora pe partea carosabilă”, a declarat primarul Mihai Chirica, care a precizat că muniicpalitatea ia în calcul chiar introducerea de benzi unice pentru transportul în comun şi biciclişti pe marile artere de circulaţie din oraş. Iaşul a fost printre primele oraşe din România, alături de Bucureşti, Braşov, Constanţa, Sibiu, Timişoara şi Alba Iulia, care a implementat conceptul de ” I’Velo”, care presupune înfiinţarea de centre de închiriere a bicicletelor atât contra cost cât şi gratuit (pentru studenţi). De asemenea, în cadrul proiectului privind dezvoltarea reţelei rutiere în zona culturală, istorică şi turistică a municipiului şi a celui privind dezvoltarea Axei de transport Sud a municipiului, la Iaşi au fost daţi în folosinţă, în ultimii ani, peste 20 de kilometri de pistă pentru biciclişti. Tot în cadrul şedinţei extraordinare de astăzi, consilierii locali au mai aprobat, printre altele, trecerea din administrarea Liceului Tehnologic de Macatronică şi Automatizări în administrarea Colegiului “Richard Wurmbrandt” a unor imobile cu destinaţie de învăţământ, situate în Bulevardul Poitiers, proprietate publică a municipiului Iaşi.