Program educațional la Școala Primară ,,Vasile Conta”din Iași

În anul școlar 2017- 2018 , elevii clasei a III-a B’ de la Școala Gimnazială ”Vasile Conta”, locația Școala Primară ,,Vasile Conta”din Iași, îndrumați de doamna profesor pentru învățământul primar Marinica Achiței, au participat activ la programul educațional ”Change Arhitects” AllGrow Romania. Programul își propune să ofere copiilor un cadru în care ei devin agenți de schimbare, prin antreprenoriat social și implicare comunitară. O adevărată provocare pentru ,,Veverițele istețe”, elevii de la clasa a III-a B’!

Oportunitatea de schimbare propusă de ”Change Arhitects” a constituit o alternativă interesantă la activitațile școlare și extrașcolare desfașurate cu precădere în săptămâna Școala Altfel, și nu numai. Prin această experiență practică, copiii au putut șă își dezvolte și șă își pună în valoare competențe ca : lucru în echipă, leadership, comunicare, empatie, creativitate, inovare, gândire critică, etc.

Proiectul nostru a fost realizat pornind de la metodologia dezvoltată de Design for Change care vizează parcurgerea a patru pași: SIMTE, IMAGINEAZĂ,  ACȚIONEAZĂ  și COMUNICĂ. Prin intermediul acestor pași școlarii au identificat oportunitățile de schimbare, au propus soluții, au aplicat soluțiile propuse, au urmărit impactul acestora în comunitate, au acționat, pentru ca la final să afirme cu convingere: EU POT! ACUM POȚI ȘI TU!

Dacă la început s-a avut în vedere realizarea unui proiect pentru întreaga clasă, după parcurgerea primului pas, identificând mai multe probleme în comunitate, elevii au propus realizarea a trei proiecte:

*Salvatorii apei – un proiect despre economisirea apei și stoparea poluării acesteia;

*Visele voastre se pot împlini dacă aveți curajul să le urmați! – un proiect care a vizat ajutorarea unor copii nevoiași dintr-o comunitate rurală;

*Ajută natura și ea te va ajuta pe tine! Prin intermediul acestui proiect, grupa ECO  și-a propus să ofere soluții pentru protejarea mediului înconjurător și reciclarea deșeurilor.

Ideile, soluțiile și activitățile prezentate prin intermediul celor trei proiecte propuse de elevii școlii noastre sunt rodul unei bune colaborări școală – familie iar entuziasmul cu care  copiii s-au implicat în activități i-a animat și pe părinți. Inplementarea acestui proiect oferă o certitudine: aceea că printr-un efort comun putem reuși să trăim într-o lume mai bună și într-un mediu curat.

Poveștile noastre de schimbare le puteți descoperi accesând linkul  https://www.allgrowromania.org/povesti/date/2018-06/page/1

Întreaga noastră comunitate școlară a primit cu entuziasm vestea că toate cele trei proiecte propuse de noi au fost acceptate. Însă bucuria a fost mare  pe 1 iulie când, proiectul grupei ECO a fost selectat între cele 5 finaliste din țară, demonstrând prin aceasta că „SE POATE!”

Rezultatele competiției se pot găsi accesând linkul

 https://www.allgrowromania.org/single-post/2018/07/01/Câștigătorii-competiției-Change-Architects-2018

Cele 5 echipe finaliste urmau să participe în perioada 2-5 august în localitatea Lepșa din județul Vrancea la Change Architects Summer Innovation Camp 2018. Însă, condițiile meteo nefavorabile au determinat o schimbare: organizatorii vor vizita școlile finaliste, vor petrece o zi cu elevii și vor organiza activități educative de recreere în scopul de a cunoaște mai bine poveștile lor de schimbare și planurile lor de viitor. La școala noastră vor poposi joi, 2 august 2018.

Se cuvine să îi felicităm pe acestă cale pe inițiatorii acestui proiect educațional, pe toți cei implicați în realizarea lui –  profesorul clasei, elevi, părinți. Aceștia, prin motivare, susținere, implicare au contribuit la reușita acestui demers. În acest fel elevii noștri au avut oportunitatea să demonstreze că schimbarea socială începe de la vârste mici, cu pași mici, încă de la clasă. Implicând activ copiii, încurajându-i să aibă încredere în ei și să creadă că EI POT, aceștia vor deveni oameni responsabili, ”eroii” de mâine.

 (Director, prof. Ionela Bărbuș)

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;