600 de profesori-voluntari au susținut Ateliere de Vară cu mii de copii din zone defavorizate

Peste 600 de profesori de învățământ preșcolar au susținut vara aceasta, pe bază de voluntariat, modulul educațional ce i-a adus la grădiniță, în timpul vacanței, pe copiii de vârstă preșcolară care provin din familii defavorizate. În total, peste 3500 de copii din 250 de comunități sărace din 32 de județe au explorat în perioada iulie – august, timp de 12 zile, universul fascinant al învățării prin joc, experimente și, mai ales, prin intermediul cărților ilustrate.

Atelierele au fost precedate, ca în fiecare an, de traininguri regionale susținute de echipa OvidiuRo și de profesorii-formatori, parte din Comunitatea Profesorilor pentru Educație Timpurie, inițiată de asociație. În total, 18 traininguri au fost susținute în tot atâtea județe[1] la începutul verii, având ca scop diseminarea Ghidului de Implementare a Atelierului de Vară, cu accent pe învățarea centrată pe copil, pe dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii.

An de an, Atelierele de Vară au, în primul rând, un impact major asupra acelor copii care nu au parte de experiențe de învățare pe timpul verii.  Apoi, sunt o oportunitate pentru noi și pentru profesori, deopotrivă, de a ne întâlni, de a învăța unii de la alții și de a transmite mai departe practici adecvate educației timpurii, unde Autonomia și Explorarea sunt cuvinte-cheie. Pe scurt, Atelierele au însemnat resurse educaționale valoroase care ajung în grădinițe defavorizate, profesori formați pentru dezvoltarea competențelor cheie de comunicare, colaborare cu părinții și Prima Carte pentru acasă pentru copii.” declară Maria Gheorghiu, Cofondator Asociația OvidiuRo.

Fiecare echipă de profesori care a susținut un Atelier de Vară în comunitatea sa ori într-o altă comunitate, defavorizată, a primit de la OvidiuRo un kit de resurse educaționale constând în numeroase cărți ilustrate de ficțiune și non-ficțiune, un kit de științe și experimente, numeroase fișe de lucru (individuale și pentru grupă) precum și câte o carte pentru acasă, pentru fiecare copil. OvidiuRo a asigurat, de asemenea, contravaloarea gustării zilnice pe toată perioada atelierului.

Proiectul a fost implementat cu suportul Fundației Carrefour și al Carrefour România – investitori pe termen lung în programele OvidiuRo ce încurajează accesul la educație de calitate pentru cei mai săraci copii din România.

Susținem fiecare profesor de învățământ preșcolar care lucrează cu copii defavorizați și este deschis să se dezvolte profesional, care vrea să transmită mai departe ceea ce învață și, nu în ultimul rând, este dispus să investească timp și energie – căci totul se întâmplă pe bază de voluntariat. Căutăm cât mai mulți profesori pasionați și dedicați, pentru că din toamna aceasta continuăm cu același set de intervenții, pe care le-am încorporat într-un concept ambițios: vrem să aducem, până la finalul anului, 200 de GrădiBiblioteci în grădinițe rurale și urbane unde resursele lipsesc și să dăruim 40.000 de cărți copiilor care nu au nicio carte acasă.” continuă Maria Gheorghiu.

Despre Asociația OvidiuRo

Misiunea Asociației OvidiuRo este ca fiecare copil sărac să beneficieze de educație timpurie de CALITATE și să devină, astfel, un membru activ al societății românești.

Eficacitatea programului-pilot Fiecare Copil în Grădiniță a determinat Parlamentul României să transforme mecanismul central al acestuia în program național, în vigoare începând cu februarie 2016.

Ca Agenție pentru Educație Timpurie, OvidiuRo mobilizează resurse publice și private pentru a asigura educație preșcolară de calitate pentru cei mai săraci copii din România. Focusul OvidiuRo este să ofere materiale educaționale de cea mai bună calitate, să formeze profesorii pentru a valorifica aceste resurse și să ajute comunitățile defavorizate să formeze noi grupe de grădiniță pentru ca niciun copil de vârstă preșcolară să nu fie respins din cauza „lipsei de spațiu”.

În 2017, prin dezvoltarea de Centre pentru Educație de Calitate și Literație  în zone defavorizate, OvidiuRo a sprijinit grădinițele din mediul rural să le ofere copiilor acces la un vocabular divers și la lumea fascinantă a cărților de ficțiune și non-ficțiune. Anul trecut, OvidiuRo a instruit 700 de profesori din învățământul preșcolar, focusul sesiunilor de formare fiind metodele de învățare centrate pe copil și cele pentru dezvoltarea literației.

OvidiuRo își propune ca în 2018 să formeze 1000 de profesori din medii defavorizate, să dezvolte Centre pentru literație în grădinițele rurale și să distribuie zeci de mii de cărți pentru acasă copiilor din cele mai sărace comunități rurale din țară.

[1] Județele: Alba, Bistrița, Brașov, Cluj, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Harghita, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Vâlcea și Vrancea.

Filed in: Educație

Comments are closed.

;