Aeroportul Internaţional Iaşi va beneficia în perioada următoare de noi lucrări de modernizare şi extindere, având în vedere creşterea constantă a traficului de călători, care impune luarea unor măsuri care să asigure desfăşurarea în cele mai bune condiţii a activităţii acestui obiectiv. În acest sens, în şedinţa ordinară programată săptămâna viitoare, plenul Consiliului Judeţean (CJ) urmează să supună spre dezbatere şi aprobare mai multe hotărâri cu privire la extinderea şi modernizarea aeroportului. „Este vorba despre suplimentarea capacităţii pentru pista de decolare-aterizare, extinderea platformei de staţionare a aeronavelor şi construirea unei noi bretele de acces, concesionarea unei suprafeţe de teren pentru construcţia unei hale pentru zona cargo a aeroportului şi, nu în ultimul rând, extinderea platformei staţionare, care să permită, în final, parcarea unui număr de până la 13 aeronave, faţă de numai şapte în acest moment”, a declarat Maricel Popa, preşedintele CJ Iaşi, joi, într-o conferinţă de presă, desfăşurată la sediul instituţiei. Potrivit acestuia, costurile necesare pentru extinderea platformei de staţionare şi realizarea bretelei de acces a avioanelor se ridică la suma de 63 de milioane de lei, termenul de execuţie a proiectul fiind de nouă luni, dintre care trei luni pentru proiectare şi şase luni pentru executarea propriu zisă a lucrărilor. În aceeaşi ordine de idei, preşedintele Consiliului Judeţean a anunţat că în prezent se lucrează la refacerea studiului de fezabilitate pentru construcţia noului terminal pentru pasageri, care urmează să fie ridicat pe partea opusă actualelor terminale. „Cel mai probabil, pentru construcţia noului terminal, un procent de 50% din fonduri vor veni de la Uniunea Europeană, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) pentru transport şi infrastructură, urmând ca restul de 50% să fie asigurat de către RA Aeroportul Iaşi, în urma unui credit de finanţare pe o durată de cinci sau zece ani. Asta, întrucât Consiliul Judeţean nu poate, prin lege, finanţa Aeroportul, pentru că o astfel de măsură ar putea fi interpretată drept ajutor de stat, lucru interzis de Uniunea Europeană”, a precizat Maricel Popa. În altă ordine de idei, preşedintele CJ a făcut din nou apel la Primărie, pentru a prelua în administrare şi moderniza drumul care face legătura cu aeroportul. În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, şeful legislativului judeţean a mai anunţat că procedurile privind construcţia de către SC Aerostar Bacău SA a unui hangar destinat reparării avioanelor în perimetrul Aeroportului Iaşi sunt destul de avansate. „În luna februarie vor începe lucrările propriu zise de construire a hangarului, astfel încât, cel mai tîrziu în luna septembrie a anului viitor, firma respectivă să-şi poată începe activitatea la Iaşi”, a precizat preşedintele CJ.