Deşi se dorea a fi una festivă, ultima şedinţă ordinară din acest an a Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, desfăşurată miercuri, 19 decembrie, în Sala Voievozilor de la Palatul Culturii, a fost una tensionată, în care nu au lipsit „contrele” între reprezentanţii puterii şi opoziţiei pe marginea unor proiecte de hotărâri importante pentru judeţ. Printre acestea şi proiectul de hotărâre pentru demararea procedurii în vederea concesionării unui teren cu o suprafaţă de 600 de metri pătraţi, destinat viitoarei zone cargo a Aeroportului Internațional Iași, care supus la vot nu a întrunit numărul necesar de voturi pentru a trece de plenul legislativului judeţean. În favoarea proiectului au votat consilierii PSD+ALDE, în timp ce reprezentanţii PNL şi PMP s-au abţinut de la vot. În aceste condiţii, proiectul de hotărâre a fost respins, întrucât potrivit legii, pentru a putea fi declarat admis, acesta avea nevoie de două treimi din numărul total al consilierilor judeţeni. „Știm toții cât de importantă este o zonă cargo pentru dezvoltarea și performanța unui aeroport. Nu poți să emiți pretenții în a aduce investitori și parteneri economici serioși, atât timp cât, în calitate de autoritate publică, nu le oferi facilități vitale pentru desfășurarea activității. Nu înțelegem mobilizarea extremă a consilierilor opoziției, care au făcut front comun și au blocat acest proiect”, a declarat, vizibil dezamăgit de votul final, Maricel Popa, preşedintele CJ Iaşi. „Nu este pentru prima dată când consilierii celor două partide se împotrivesc proiectelor de dezvoltare ale unor obiective din județ, doar pe criterii politice. Cei care astăzi nu și-au dat votul pentru modernizarea Aeroportului sunt cei care până acum erau foarte vocali și pledau pentru dezvoltarea aerogării, acuzându-ne că nu ne îndreptăm suficient de mult atenția către această instituție. Mai mult, când ei au avut majoritatea în plenul Consiliului Județean și au avut nevoie de votul nostru pentru a trece proiecte de interes județean am susținut demersurile fără să ținem cont de culoarea politică”, a afirmat Maricel Popa. La rândul său, Romeo Vatră, liderul consilierilor judeţeni liberali, a precizat că motivul pentru care reprezentanţii acestei formaţiuni politice nu au fost de acord cu proiectul propus de conducerea Aeroportului este acela că el vine „în contextul în care regia nu are un plan de dezvoltare concret”, o eventuală concesionare a terenurilor din zona aerogării, aflate în proximitatea platformei de parcare a avioanelor, fără o aprofundare temeinică, putând periclita marile proiecte de extindere a acestui important obiectiv „Acesta este motivul pentru care consilierii județeni PNL s-au abținut de la vot, nu pentru că se opun investițiilor la aeroport, ci pentru că se opun piedicilor care stau în calea dezvoltării acestuia”, a afirmat Romeo Vatră. Acesta a subliniat că, nu de puţine ori, consilierii județeni ai PNL au atras atenția că există nereguli cu privire la licitația lansată de Aeroportul Iași pentru Masterplanul de dezvoltare a Aeroportului, document care a fost publicat pe SEAP fără a avea bugetul aprobat. În cadrul aceleiaşi şedinţe, consilierii judeţeni au aprobat, cu unanimitate de voturi, proiectul privind extinderea capacităților de operare pentru pista de decolare – aterizare și platforma de staționare a aeronavelor, investiţie în valoare totală de 13 milioane euro.
Construcţia viitoarei zone cargo a Aeroportului, blocată în Consiliul Judeţean
Filed in: Administrație, Informațía zilei