5:32 pm - Sunday November 25, 2131

Proiect ERASMUS+ la Școala Gimnazială „Petru Rareș”, din Hârlău

Școala Gimnazială „Petru Rareș”–Hârlău, coordonează și implementează în perioada 1 septembrie 2018- 31 august 2020 proiectul Erasmus+ „STEPS to Tolerance for European Pupils” – nr. de referință 2018-1-RO01-KA229-049126,  alături de alte cinci instituții școlare:    The 3rd  Gymnasio din  Larissa, GRECIA;  IES SANTO TOMAS DE AQUINO, Iscar , SPANIA; Agrupamento de Escola À Beira Douro Medas- Porto,PORTUGALIA;  VILNIAUS JERUZALES PROGIMNAZIJA- Vilnius, LITUANIA;Istituto Comprensivo Divittorio-Padre Pio, Cerignola, ITALIA

În perioada 14-18 ianuarie 2019 doamnele profesoare Bugonea Mirela și Ciobanu Petronela alături de trei elevi ai școlii, Avornicesei Petru, clasa a VIII-a, Mihalache Sara, clasa a VII-a și Rachieru Tudor, clasa a VI-a, se vor deplasa în Grecia, Larissa pentru a participa la prima activitate de învățare din cadrul proiectului.

  Tema propusă de școala gazda din Grecia  are titlul „Build a Europe without prejudices”. Partenerii greci vor realiza activitățile prevăzute în formularul de candidatură.

  • Activități de spargere a gheții pentru elevi și profesori
  • Explorarea diversității. Un atelier unde elevii pot explora diversitatea prin învățarea și participarea experimentală.
  • „Fiecare este unic” o lecție privind respectul față de ceilalți.
  • Atelier de lucru, identități, stereotipuri și prejudecăți . Acest atelier de lucru își propune să ne facă conștienți de identități diverse, concentrându-se pe complexitatea fiecărei identități.
  • Activități Outdoor pentru elevi. Aceștia vor vizita centrul orașului și se integra printre localnici. Utilizând aplicația Actionbound pe telefoanele mobile, elevii vor vizita centrul orașului, vor forma grupuri de trei / patru și vor trebui să completeze o serie de sarcini.  Astfel vor găsi monumente, vor face fotografii, vor răspunde la întrebări despre oraș, etc. Cu fiecare sarcină îndeplinită elevii vor obține puncte, iar câștigătorul va fi echipa cu cele mai multe puncte în cel mai scurt timp. Echipele  pot cere ajutorul localnicilor.

REZULTATELE MOBILITĂȚII:

  • participanții vor fi capabili să descopere situațiile discriminatorii din spațiile școlare și vor ști cum să reacționeze
  • Încurajarea schimbului de bune practici, de idei și de materiale între colegii din cadrul UE
  • Îmbogățirea competențelor de comunicare și digitale, îmbunătățirea competențelor lingvistice
  • Obținerea de idei practice pentru a fi cooperativi  în mediul școlar

 SCURTĂ DESCRIERE A PROIECTULUI STEPS 

STEPS reprezintă inițiativa parteneriatului pentru a crea o Europă mai tolerantă care să promoveze egalitatea de șanse, echitate, responsabilitate civică și respect pentru diversitate. Parteneriatul este relevant pentru tema toleranței și înțelegerii în Europa. Ideea acestui proiect a venit din conștiința faptului că există o singură lume și este diferită iar acceptarea diversității, a diferențelor sociale, etnice, religioase și culturale este o necesitate pentru noi toți.

SCOPUL  este de a promova incluziunea în diversitate și valorile fundamentale (toleranță, libertate, nediscriminare) pentru a asigura educația de înaltă calitate pentru toți elevii, crearea conștiente și durabile ale elevilor față de fenomenul de discriminare și excluziunea socială pentru a deveni mai toleranți, mai responsabili și mai buni oameni.

OBIECTIVELE sunt:– creșterea cu 50% a gradului de conștientizare a studenților și profesorilor în ceea ce privește prevenirea și combaterea discriminării până la sfârșitul anului școlar 2019-2020- transferul și punerea în aplicare a unor practici inovatoare pentru un număr de cel puțin 300 de profesori și asigurarea unui climat de învățare stabil și pozitiv (psiho-afectiv, social) pentru a promova egalitatea, oportunitățile și dezvoltarea personală a fiecărui elev;- educarea a cel puțin 500 de studenți în sprijinul toleranței și respectului pentru diversitatea rasială, religioasă, față de cultura și tradițiile Europei, precum și față de persoanele cu dezabilități până la data de 31 august 2020- formarea de competențe interpersonale și sociale pentru a ajuta la îmbunătățirea relațiilor dintre studenți, elevi-profesori, elevi-profesori-părinți.- cultivarea abilităților civice pentru cel puțin 500 de elevi în sprijinul promovării principiilor și regulilor democrației europene și formarea unui comportament social activ și responsabil,- Reducerea cu 80% a agresiunilor în mediul școlar până la sfârșitul proiectului și crearea de alternative pozitive pentru rezolvarea conflictelor în vederea îmbunătățirii procesului instructiv-educațional și cooperarea eficientă a factorilor implicați în educație,- îmbunătățirea competentelor digitale si a abilităților de comunicare in limba engleza, ca o necesitate a unei întotdeauna schimbarea societății globale- susținerea elevilor să devină adulți ai unei societăți multiculturale incluzive.

ACTIVITĂȚI

Proiectul  include:

  • 4 mobilități ale elevilor în vârstă de 12-13 ani,
  • 2 activități de învățare pentru profesori
  • 10 întâlniri virtuale între partenerii școlari pentru comunicare
  • monitorizarea permanentă a indicatorilor și rezultatelor, elaborarea chestionarelor, surveys,  rapoarte financiare privind implementarea activităților, materiale didactice, campanii de diseminare,  elaborarea documentelor de management, ateliere de lucru.
  • BENEFICII 
  • Printre elevi: comunicare eficientă, lucru in echipe, reducerea comportamentelor agresive și a oricărui tip de discriminare, promovarea cooperării, înțelegerii, respectului pentru sine și a altora, indiferent de religie, cultură, etnie, naționalitate, adoptarea comportamentelor pozitive care le vor permite să se reintegreze în societate mult mai ușor.
  • Printre profesori: dezvoltarea capacității de integrare a studenților aflați în risc de marginalizare și asigurarea unei calități înalte educaţie, utilizarea și adaptarea noilor metode interactive în activitățile cu elevii în timpul orelor, dezvoltarea abilităților de relaționare în realizarea unui mediu școlar tolerant, pașnic, prietenos cu învățarea.
  • La nivelul școlii, proiectul contribuie la:  creșterea capacității organizațiilor de a coopera la nivel european, dezvoltarea de noi abordări care să răspundă noilor provocări din domeniul educației pentru a creșterea interesului comunității și studenților față de oferta educațională a școlii.
Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;