Lucrările de modernizare a Aeroportului Internațional Iași ar putea fi compromise, în condițiile în care noile orientări pregătite de Direcţia Generală Competiţie din cadrul Comisiei Europene se preconizează a fi total nefavorabile aeroporturilor regionale din întreaga Europă. Astfel, în urma întâlnirii Grupului de lucru privind aeroporturile regionale, care s-a desfășurat în ata de 5 februarie, la sediul Adunării Europene a Regiunilor (AER), de la Bruxelles, reprezentanții aeroporturilor din Europa au discutat despre revizuirea orientarilor Comisiei Europene privind finanţarea aeroporturilor regionale şi luarea în considerare a opiniilor factorilor interesaţi. Printre participanţi s-au numărat reprezentantul Comisiei Europene, cel al Direcţiei Generale Concurenţă, Michael Karl Pieber, reprezentantul Consiliului Internaţional al Aeroporturilor (ACI), Gérard Borel, reprezentantul Conferintei Aeroporturilor Regionale (ARC), Lea Bodossian, reprezentanţi ai Adunării Europene a Regiunilor (AER), reprezentanţi ai regiunilor şi aeroporturilor europene. ”Intenţia Comisiei Europene este de a micşora considerabil sau chiar de a sista finanţarea din fonduri publice a aeroporturilor care ating anumite praguri de pasageri – 200.000 de pasageri, 1, 3, 5 milioane de pasageri. Aceste praguri sunt stabilite în mod artificial, sunt nefundamentate economic şi sunt nerealiste iar aplicarea lor ar putea duce la situaţii absurde. De exemplu, Aeroportul Internațional Iași ar trebui să înceteze proiectul său de dezvoltare şi modernizare ca să nu ajungă la pragul la care n-ar mai putea primi fonduri publice (guvernamentale sau regionale). Şi atunci ce rost ar mai avea finanţarea publică daca nu ar fi perspectiva dezvoltarii regionale”, a declarat directorul general al Aeroportului Internațional Iași, Marius Bodea, ieri, într-o conferință exstraordinară, care a avut loc la sediul Consiliului Județean (CJ) Iași. Acesata a precizat că draftul noilor ”Orientări privind sectorul aviației” nu este încă finalizat – Comisarul European pentru Concurenţă, Joaquin ALMUNIA declarând într-o conferinţă de presă recentă că va fi publicat ”în câteva luni”. Documentul amintit, în forma sa scrisă, va fi supus consultării publice timp de aproximativ trei luni. “Acesta este un moment foarte important în care cu adevarat comunitatea locală îşi poate arăta susţinerea pentru dezvoltarea regională. Ieşenii care vor aeroport nu doar la nivel declarativ, au ocazia acum de a iniţia o acţiune de lobby foarte puternică, de impact, direct la nivel european. Rolul societăţii civile de la nivelul comunităţilor regionale este crucial în aceste momente. Alături de acţiunile de lobby de la nivelul instituţiilor regionale, de la nivelul ţărilor europene şi al politicienilor europeni – comunităţile regionale pot împiedica luarea unor măsuri care ar şterge practic de pe harta Europei câteva sute de aeroporturi iar pe altele le-ar determina să înceteze orice fel de dezvoltare” a afirmat directorul general al Aeroportului Internațional Iași.
Finanțarea lucrărilor de modernizare a Aeroportului Internațional Iași, pusă sub semnul întrebării de Comisia Europeană
Filed in: Administrație, Informațía zilei