Casa inteligentă” a depăşit deja graniţa utopiei sau a filmelor SF şi a devenit realitate, într-un context în care inovaţia şi digitalizarea sunt priorităţi asumate de către companii din sectorul energetic, precum E.ON, care consideră că noile tehnologii pot şi trebuie să fie puse la dispoziţia clienţilor pentru a le îmbunătăţi viaţa şi pentru a le oferi un trai mai confortabil, economisind în acelaşi timp energia. „E.ON îşi doreşte ca alături de comunitate să redeseneze lumea energiei, prin implementarea celor mai bune soluţii de utilizare a energiei în mod eficient, de producere a energiei verzi şi de trecere spre mobilitate electrică. Ne dorim să trăim într-un mediu curat şi prietenos şi de aceea este nevoie de aportul fiecăruia dintre noi ca să dăm lumii viitorul pe care îl merită”, spune Claudia Griech, director general adjunct al E.ON România. Casa inteligentă, ecosistemul inteligent care reuneşte soluţiile smart ale E.ON de eficientizare a consumului, reprezintă propunerea companiei la actuala ediţie a Techsylvania. Prin intermediul E.ON Life casa va fi încălzită de o centrală în condensare, acţionată prin intermediul unui termostat smart, de la distanţă, care permite reducerea consumului cu până la 30%. Aparatele de aer condiţionat de ultima generaţie, la pachet cu servicii tehnice post-montare, reprezintă soluţia E.ON Cool pentru zilele călduroase. În ecosistemul inteligent regăsim E.ON Photovoltaic, soluţie dedicată clienţilor business şi municipalităţi, de producere a energiei electrice din sursă solară O soluţie ecologică propusă pentru casa inteligentă este E.ON Drive, care asigură montarea staţiilor de încărcare a maşinii electrice utilizate de proprietarii casei inteligente. De altfel, soluţia E.ON Drive, care propune pachete de echipamente de încărcare a autovehiculelor electrice și servicii ce răspund nevoilor specifice de pe piața de e-mobilitate din România, a fost lansată cu succes la ediţia de anul trecut a Techsylvania. „Anul acesta, E.ON face un pas înainte în această direcţie şi pune la dispoziţia posesorilor de autovehicule electrice aplicaţia E.ON Drive. Disponibilă în AppStore şi Google Play, aceasta include numeroase facilităţi, între care o hartă interactivă pentru vizualizarea staţiilor de încărcare din apropiere, dar şi pentru călătoriile planificate, posibilitatea de a porni sesiunea de încărcare direct din aplicaţie, fără a avea un cont E.ON Drive, rezervarea staţiei de încărcare, acces la informaţii detaliate, cum ar fi: tipul de conector, puterea staţiei, disponibilitate sau preţul pe unitate de încărcare şi, foarte important, opţiunea de a plăti uşor şi sigur, direct de pe telefonul mobil”, anunţă reprezentanţii E.ON într-ţun comunicat. Cea de-a şasea ediţie a Techsylvania, desfăşurată la Cluj-Napoca în perioada 8-11 iunie a.c., susţinută de E.ON în calitate de partener, a reunit 3.000 de ingineri, fondatori, investitori și directori executivi din zona IT și digital, bănci și pionieri ai startup-urilor din întreaga lume. Pe parcursul celor patru zile, 50 speakeri au susţinut idei inovative în cadrul celor 25 de evenimente satelit şi au fost prezentate 80 de startup-uri.