Din grijă pentru mediul înconjurător, de la 1 octombrie, Kaufland România a introdus în magazine pungi biodegradabile compostabile la raioanele de legume – fructe, vitrina cu servire asistată, produsele care se vând vrac și raionul de pâine. Potrivit unui comunicat al companiei, pungile biodegradabile compostabile de la raionul de legume-fructe și de la raionul de produse congelate vrac vor putea fi achiziționate de către clienți la 0,10 lei/bucata. În acest mod, Kaufland lansează o invitație către clienți de a limita utilizarea excesivă a pungilor de unică folosință, fie ele și biodegradabile, și de a contribui prin acest gest la demersurile de a proteja mediul înconjurător. ,,Consumul excesiv de pungi dăunează grav comunității” – sub acest slogan, compania dă startul unei campanii de comunicare prin care clienții sunt încurajați să folosească cât mai puține pungi, în mod responsabil, limitând irosirea lor, să vină cu punga de acasă și să reducă astfel cantitățile de deșeuri generate. Pe lângă pungile biodegradabile, Kaufland România a listat și o alternativă specială pentru clienți: săculeți reutilizabili pentru cântărirea produselor de la raionul legume-fructe. Săculeții vor putea fi achiziționați la prețul de 5.99 lei, pachetul cu două bucăți. Estimările arată că prin introducerea acestor măsuri în magazine, cantitatea de plastic de unică folosință, nereciclabil, este redusă cu 40 de tone de ambalaje/lună. ,,Fiind oferite în mod gratuit atâta timp, ne-am consolidat obiceiul de a considera pungile de unică folosință fără valoare și de aceea să le folosim excesiv, să le irosim, fără să ne gândim că ele au un impact de mediu. Generăm foarte multe deșeuri și este timpul să ne schimbăm obiceiurile la cumpărături. Am listat pungi biodegradabile, însă suntem prima rețea de retail care nu le va oferi gratuit, din dorința de a limita irosirea lor și a transmite clienților un mesaj de responsabilitate”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România. „Kaufland înțelege că cea mai bună variantă pentru mediul înconjurător este neutilizarea niciunui tip de pungă, fie ea și din bioplastic, de aceea compania transmite clienților că pot cântări legumele și fructele în următoarele moduri permise în magazinele: fără nicio pungă, punând produsele direct pe cântar, dacă cantitatea sau articolul le permite (de exemplu pentru banane sau un pepene galben), în punga reutilizabilă adusă de client de acasă, în noul săculeț reutilizabil pentru legume-fructe, pe care clienții îl pot cumpăra din magazine, dacă nu au la ei o alternativă reutilizabilă, clienții pot cumpăra o pungă biodegradabilă din magazin”, se arată în comunicat. Cu această ocazie, Kaufland România prezintă și primul studiu ce arată comportamentul românilor față de utilizarea excesivă a pungilor și în ce măsură sunt dispuși să devină mai responsabili.
Studiul a fost realizat în septembrie 2019, de Departamentul de cercetare al companiei Kaufland România cu ajutorul unei agenții de research, pe un eșantion reprezentativ la nivel urban de 1001 de persoane. Potrivit acestuia, 54% dintre oameni ar prefera pungi biodegradabile la raionul de legume fructe. Opt din zece români obișnuiesc să folosească pungi pentru cântărirea fructelor și legumelor. Doar 20% dintre ei au un comportament anti-risipă: mai exact, 7% dintre români nu folosesc deloc pungă, iar 14% spun că vin cu punga reutilizabilă de acasă. Patru din zece români au declarat că introducerea pungilor biodegradabile contra-cost i-ar determina să își schimbe comportamentul de a utiliza excesiv pungi de unică folosință la legume-fructe. Potrivit acestora, ei fie vor folosi mai puține pungi, fie vor opta pentru pungi reutilizabile, fie vor renunța cu totul la ele. La nivel european, datele arată că aproximativ o sută de miliarde de pungi de plastic sunt folosite într-un an în UE. Un european utilizează, în medie, 200 de pungi de unică folosință într-un an, care adesea ajung în natură. Din acestea, 90% sunt pungi subțiri de unică folosință.
Noile pungi biodegradabile compostabile aduc un nou standard pe piața de retail
Noile pungi suntrealizate din amidon de porumb, sunt 100% biodegradabile compostabile și conțin un minim 40% materie primă bio obținută din surse regenerabile organice. Kaufland este singurul lanț de retail la ora actuală care oferă pungi cu certificare TÜVHOME OK Compost, ceea ce înseamnă că suntcomplet biodegradabile în condiții obișnuite compostării, acasă, și nu industrial. Spre deosebire de acestea, pungile Industrial OK Compost sunt garantate ca fiind biodegradabile doar într-un centru de compostare industrială. Pungile respectă standardele europene EN 13432 pentru ambalajele biodegradabile care pot fi transformate în compost.Biodegradarea reduce semnificativ cantitatea de deșeuri, în timp ce compostul produs poate fi utilizat în scopuri agricole și horticole. De asemenea, de la 1 ianuarie 2020, toate sacoșele tip maieu, de la casele de marcat din magazinele Kauflandvor fi înlocuite cu o variantă reutilizabilă. Schimbările fac parte din demersurile companiei pentru strategia anti-plastic demarată la nivelul grupului.
Circuit complet
În plus, în parcările a 17 magazine poți găsi aparate automate de reciclare pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri, sticlă și doze de aluminiu. În primele şase luni ale acestui an au fost colectate aproximativ 32 de tone de ambalaje. Până la finalul anului 2021, obiectivul este ca toate magazinele Kaufland din România să beneficieze de acest tip de infrastructură de reciclare. Kaufland România investește anual în proiecte dedicate protecției mediului. Cel mai recent demers în această direcție a fost proiectul Acționăm pentru Ape (A.P.A.), lansat de Kaufland România și Asociația Act for Tomorrow, reprezentând prima acțiune de curățare de deșeuri a litoralului Mării Negre, din cadrul unui amplu program ecologic. Cu ajutorul a peste 500 de voluntari am reușit să strângem peste 7,6 tone de deșeuri, preponderente fiind plasticul și sticla.
Strategia pentru mediu ReSet Plastic
Proiectul Kaufland România este parte din initiativa REset Plastic, strategia integrată dezvoltată la nivel internațional a grupului Schwarz privind plasticul. Abordarea holistică cuprinde de la evitare, design, reciclare și înlăturare până la inovare și informare. Astfel va fi redusă utilizarea plasticului iar circuitele vor fi închise. Mai multe informații pot fi accesate pe: www.kaufland.ro/resetplastic. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.270 de magazine în 8 țări și o rețea de 126 de magazine în România. În 2019, Kaufland România a primit pentru a treia oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Strategia noastră are ca scop îndeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile şi serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate şi, bineînţeles, preţuri atractive.