Prezenţă foarte bună a elevilor ieşeni la simularea examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat

Elevii din clasele terminale, atât din ciclul gimnazial, cât și din cel liceal, şi-au testat săptămâna trecută cunoștințele acumulate până acum, în cadrul simulării la nivel judeţean a examenelor naționale (Evaluarea Națională și, respectiv, Bacalaureat). Prima simulare a fost organizată și s-a desfășurat la nivel județean, Iașul fiind unul dintre puținele județe care de o lungă perioadă de timp realizează, cu ajutorul acestor simulări, o radiografie de etapă, menită să transmită elevilor, părinților și cadrelor didactice, din timp, nivelul și stadiul pregătirii tinerilor, în vederea susținerii celor mai importante examene. Simularea județeană va fi urmată, pentru ambele categorii de elevi, de cea națională, prevăzută a avea loc la finalul lunii martie. Sunt astfel urmărite familiarizarea elevilor cu exigențele examenului, dar și conștientizarea acestora privind pregătirea temeinică și importanța accesării unui traseu profesional de succes. “Simularea s-a desfășurat în condiții identice cu cele ale examenelor reale, elevii obișnuindu-se, astfel, cu supravegherea prin intermediul camerelor audio-video, cu încadrarea în timpul propus, cu redactarea subiectului pe coli standard, cu documentele și instrumentele de lucru necesare. Testarea are în egală măsură și rolul de a asigura o pregătire psihologică tuturor candidaților, pentru a-și gestiona cât mai bine emoțiile, încât, la finalul anului școlar, rezultatele să fie cele dorite atât de viitorii absolvenți, cât și de familiile acestora sau de profesorii care au contribuit la pregătirea și îndrumarea lor. Subiectele au respectat structura propusă de Ministerul Educației pentru acest an școlar, au avut un nivel mediu de dificultate și au fost elaborate de comisii de lucru constituite la nivel județean”, a declarat prof. dr. Mihaela Lesenciuc, inspector şcolar, vicepreşedintele Comisiei de organizare a Evaluarii Naţionale. Probele au debutat în fiecare zi la ora 9.00. Ziua de joi, 23 ianuarie, a fost destinată doar elevilor de clasa a XII-a, care și-au verificat astfel nivelul actual de pregătire pentru proba la alegere a profilului și specializării parcurse. În toate unitățile de învățământ, în zilele de testare, programul pentru elevii care nu sunt încadrați în clasele terminale s-a desfășurat în mod normal. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean, prezența elevilor în prima zi a simulărilor a fost una foarte bună, depășind 95% la nivelul întregului județ, la clasa a VIII-a. Astfel, la simularea pentru Evaluarea Națională, din cei 7.680 elevi de clasa a VIII-a au fost prezenți și au susținut proba scrisă la Limba și literatura română un număr de 7.316 elevi. Din motive diverse au absentat un număr de 364 de elevi, cei mai mulți fiind din mediul rural ieșean (270 elevi). La examenul de bacalaureat, în prima zi, prezența a fost una foarte bună, de 96,60%, din 5.319 elevi fiind prezenți în sală 5 138. În ziua a doua a examenului de simulare, prezența la clasa a VIII-a a fost de 94,88%, iar la clasa a XII-a de 95,28%. Elevii de clasa a VIII-a au susținut testare la Matematică, iar cei de clasa a XII-a au susținut testare la Matematică sau la Istorie, în funcție de profilul clasei. Joi, 26 ianuarie, prezența elevilor de clasa a XII-a la simularea probei Ed) a fost de 92,84%. Evaluarea lucrărilor va fi realizată după toate rigorile examenelor naționale, iar elevii vor afla rezultatele la începutul lunii februarie. Potrivit dispoziţiilor Ministerului Educaţiei Naţionale, fiecare unitate școlară își va analiza rezultatele și își va stabili propriul program de activităţi remediale, menit să asigure o pregătire cât mai bună tuturor elevilor care vor susține, la finalul anului școlar, fie Evaluarea Națională fie examenul de Bacalaureat. Inspectoratul Școlar Județean Iași a coordonat aceste testări în toate unitățile de învățământ și va monitoriza pregătirea susținută a elevilor pentru examenele naționale din anul școlar în curs.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;