Dalkia Termo Iași vine în sprijinul clienților nemulțumiți de modul în care se face repartizarea costurilor cu energia termică în interiorul blocurilor racordate la termoficarea centralizată, în așa fel încât situațiile de acest gen să fie rezolvate în cel mai scurt timp posibil, cu respectarea legii. Astfel, după cum informează reprezentanții societății, la sediul Dalkia Termo Iași, de pe Calea Chișinăului nr. 25 (la Biroul de Relații cu Clienții), ieșenii interesați pot intra în posesia unui dosar ce conține copii ale unor documente extrem de utile în astfel de situații, cum ar fi, de exemplu, legislația și reglementările în vigoare în ceea ce privește repartizarea costurilor cu încălzirea în interiorul blocurilor, modelul de contestație a calculului cotei de întreținere, modelul de contestație a hotărârilor abuzive ale Adunării Generale a asociației, modelul de sesizare făcută către Primăria municipiului Iași, prin care se solicită verificarea modului în care s-a realizat repartizarea costurilor cu energia termică în bloc. Documentele pot fi transmise persoanelor interesate inclusiv pe email, în urma unei solicitări făcute telefonic la Centrul de Apel non-stop cu număr gratuit 0 800 800 123, sau pe adresa iasi@dalkia.ro. ”Încă de la începutul activității noastre la Iași, în urma discuțiilor avute cu clienții sistemului centralizat de termoficare, a analizelor realizate de echipele noastre din teren și colaborării avute cu Primăria municipiului Iași, am constatat că există probleme serioase în ceea ce privește repartizarea costurilor cu energia termică în interiorul blocurilor racordate la termoficarea centralizată. Unele cazuri s-au datorat unor inexactități de calcul, apărute în activitatea prestată de firmele de repartizare a costurilor. În perioada aprilie – noiembrie 2012 au avut loc mai multe reuniuni de lucru cu firmele de repartitoare, în cadrul cărora s-a ajuns la un punct de vedere comun în ceea ce privește modul de tratare a anomaliilor identificate pe teren. Astfel, imediat ce este observată o situație anormală de către noi, sau direct de firma în cauză, de exemplu un consum individual prea mare aferent unui apartament, deci o factură ce depășește cu mult mediile aritmetice calculate în funcție de suprafața locuinței, se va identifica sursa (cauza) și se vor lua măsurile necesare în așa fel încât să se remedieze situația în cel mai scurt timp posibil. Putem spune ca în sezonul de încălzire 2012-2013, cazurile anormale s-au împuținat față de anul trecut, iar colaborarea cu firmele de repartitoare se desfășoară, în general, în mod constructive”, a declarat Ana-Maria Icătoiu, membru în Directoratul Dalkia Termo Iași S.A., director Marketing și Comunicare Dalkia România S.A. Aceasta a adăugat că, în urma controalelor derulate, reprezentanții Primăriei au constatat de la începutul anului și până în prezent un număr de 15 abateri cu referire la repartizarea costurilor cu încălzirea spațiilor comune, în sensul că aceasta a fost făcută procentual sau nu s-a făcut deloc, încălcându-se astfel normele legislative în vigoare. Astfel, Serviciul Asociații de Proprietari din cadrul Primăriei a trasat măsuri de corecție, în sensul că asociațiile să facă repartizările conform SET (suprafeței echivalente termic – căldura degajată de instalații în apartamentul în cauză), pe toată perioada sezonului rece. ”De asemenea, în cazul în care dispozițiile autorităților competente nu sunt respectate și puse în aplicare în mod corespunzător de reprezentanții asociațiilor de proprietari, societatea noastră este dispusă să pună la dispoziția ieșenilor ce au de suferit în urma acestor abuzuri sprijin juridic în vederea soluționării rapide a situațiilor în cauză”, a precizat reprezentantul Dalkia Termo Iași.
Dalkia Termo Iași oferă sprijin juridic consumatorilor nemulțumiți de modul în care s-a calculat repartizarea costurilor la energia termică
Filed in: Economic, Informațía zilei