Aproape 20.000 de ieșeni și-au reînnoit actul de identitate

În primul trimestru al anului 2013, la Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi din cadrul Direcției Locale de Evidență a Populației (DLEP) s-au înregistrat 19.345 de cereri pentru eliberarea unui nou act de identitate, sau pentru stabilirea reşedinţei. Dintre acestea, 17.251 de documente au fost pentru eliberarea de cărţi de identitate, 667 pentru cărţi de identitate provizorii şi 1.427 pentru vize de reşedinţă-faţă de 19.083 în trim.I 2012. ”Principalele motive pentru care cetăţenii au solicitat un nou act de identitate au fost expirarea perioadei de valabilitate – 8.675, schimbarea domiciliului – 2.387, pierdere – 1.224, eliberarea primului act – 1.081. La solicitarea terţilor au fost efectuate 3.375 de verificări în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor. În primul trimestru în cadrul campaniei ”Prioritate la identitate”, ne-am deplasat în  comunele arondate prilej cu care au fost preluate peste 1000 de cereri. Acţiunea va fi finalizată la sfârşitul lunii aprilie dată până la care vom fi prezenţi în comunele Schitu Duca şi Bârnova – 11.04, Ciurea şi Mogoşeşti – 18.04, Voineşti şi Horleşti- 25.04, Valea Lupului şi Miroslava – 26.04.  Pe de altă parte, staţia mobilă s-a deplasat în maternităţi, spitale, instituţii de ocrotire şi persoane nedeplasabile ocazie cu care au fost puse în legalitate 124 persoane”, a declarat Marius Bodoga, directorul executiv al DLEP Iași. Termenul de eliberasre a actului este de cinci zile, dacă nu sunt necesare verificări suplimentare la dosar.  Menţionăm că cei 26 de lucrători ai Serviciului de Evidenţă a Persoanelor Iaşi deservesc locuitorii municipiului Iaşi şi a 26 de comune arondate, o populaţie totală de aproximativ 496.000 de persoane. ”Recomandăm cetăţenilor să verifice data la care expiră actul de identitate(expiră de ziua de naştere a titularului) şi să nu aştepte ca acesta să expire şi ulterior să se prezinte pentru obţinerea unui nou act; pot solicita cu 6 luni înainte de această dată  actul de identitate”, a precizat Marius Bodoga. Totodată, pentru reducerea timpului de aşteptare la depunerea cererii, reprezentanții DLEP recomandă utilizarea aplicaţiei de rezervare online a datei şi orei, pe site-ul www.dlep-iasi.ro, pentru persoanele cu rezervare online, conducerea instituției punând la dispoziția cetățenilor două birouri special amenajate.

Filed in: Administrație

Comments are closed.

;