Studiile de fezabilitate pentru realizarea pasajului subteran (rutier / tramvai) între strada Anastasie Panu și strada Palat, pentru extinderea pietonalului între bulevardul Ștefan cel Mare și Piața Palatului Culturii, și a pasajului subteran (rutier) între aleea Mihail Sadoveanu și bulevardul Carol I, în zona Rondului Agronomie, vor fi realizate de o firmă de specialitate din Capitală, a anunţat, astăzi, într-o conferinţă de presă, primarul Mihai Chirica. “În total au fost patru oferte, câştigătoare a licitaţiei fiind desemnată SC Professional Acquisitions Consulting SRL București, a cărei ofertă a fost cea mai mică”, a declarat edilul, care a precizat că bugetul pus la dispoziţie de municipalitate pentru fiecare dintre cele două studii de fezabiltiate este de 80.000 de lei plus TVA, firma desemnată câştigătoare având la dispoziție patru luni pentru finalizarea documentaţiilor. Potrivit proiectului tehnic, pasajul subteran din zona Palatului Culturii presupune crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre strada Lăpuşeanu, prin Piaţa Unirii, urmând bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, traversând strada Anastasie Panu şi având ca punct final Piaţa Palatului Culturii sau Ansamblul Palas. Pentru aceasta se propune anularea intersecţiei semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe strada Anastasie Panu, la nivelul bulevardului Ştefan cel Mare şi Sfânt, şi mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune şi anularea căii duble de rulare a tramvaielor pe direcţia strada Anastasie Panu – strada Palat, între obiectivele de interes istoric şi turistic Casa Dosoftei şi Biserica Sf. Nicolae Domnesc, şi plasarea acesteia în subteran pe acelaşi aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiaşi pasaj subteran. În acest sens, în vederea eliminării conflictului între cele două tipuri de funcţionalităţi specifice zonei, trafic rutier şi transport public, pe de o parte, şi pietonal, pe de altă parte, se va studia posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat în curbă, cu dublă funcţionalitate: trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând şi noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul, cu rampa de intrare pe strada Anastasie Panu din dreptul Casei Dosoftei (înainte de trecerea pentru pietoni şi a intersecţiei semaforizate) şi cu rampă de ieşire pe strada Palat (după trecerea pentru pietoni). Viitorul pasaj subteran urmează să se întindă pe o lungime de aproximativ 200 de metri. Studiul privind pasajul subteran va lua în calcul, printre altele, eliminarea locurilor de parcare şi, implicit, a traficului auto de pe esplanada Palatului Culturii, în contextul în care întreaga piaţă va fi reamenajată, precum şi extinderea Ansamblului Palas în zona străzii Sf. Andrei – bulevardului Regele Ferdinand I (Splai Bahlui – Mal Stâng). În ceea ce privește pasajul din zona Rondului Agronomie, dezvoltarea zonei rezidenţiale Breazu – Rediu, zonă care are acces spre oraș prin aleea Mihail Sadoveanu către bulevardul Carol I, a dus la o creştere a numărului de autoturisme în zonă. În acest caz se propune realizarea unui trafic auto continuu de tranzit între aleea Mihail Sadoveanu și bulevardul Carol I printr-o subtraversare a Rondului Agronomie. Astfel, se va va studia posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat rectiliniu cu funcţionalitate de trafic auto cu o bandă pe sens cu rampa de intrare pe aleea Mihail Sadoveanu, în dreptul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”, şi cu rampă de ieşire pe bulevardul Carol I, în dreptul Bisericii Sf. Nicolae. Viitorul pasaj subteran se întinde pe o lungime de aproximativ 300 de metri.
O firmă din Capitală va întocmi studiile de fezabilitate pentru cele două pasaje subterane din municipiu
Filed in: Administrație, Informațía zilei