Cele două pasaje supraterane din intersecţia de la Podu Roş vor fi realizate cu fonduri europene

Primăria Municipiului Iaşi anunţă organizarea pe data de 3 decembrie a licitaţiei în vederea întocmirii proiectului tehnic de realizare a celor două pasaje supraterane care urmează să fie construite în intersecţia de la Podu Roş în vederea decongestionării traficului auto din zonă. Potrivit primarului Mihai Chirica, fondurile necesare pentru realizarea investiţiei „Fluidizare trafic intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron, prin două pasaje supraterane unidirecţionale cu o singură bandă” sunt asigurate prin Programul de rezilienţă al Uniunii Europene pentru infrastructură, cu o valoare totală de şapte miliarde de euro. Pentru întocmirea proiectului tehnic şi a studiului de fezabilitate pentru cele două investiţii, bugetul municipalităţii este de 84 de milioane de lei, a anunţat edilul, astăzi, într-o conferinţă de presă. Proiectul tehnic prevede ca pasajele să fie construite deasupra albiei și râul Bahlui și nu în prelungirea actualelor benzi de circulație de pe cele două splaiuri. Potrivit documentului, pasajele vor avea două sensuri giratorii suspendate, care vor asigura zone de întoarcere, pe ambele pasaje fiind circulație în sens unic: cel de pe mal drept va asigura circulaţia în sens unic pe direcţia Podul de Piatră – bd. Tudor Vladimirescu, iar cel de pe mal stâng pe direcţia bd. Mangeron – Podul de Piatră. Fiecare pasaj va avea o lăţime de şapte metri, lungimea fiind însă diferă. Astfel, pasajul mal drept va avea o lungime de 552 de metri, iar cel de pe mal stâng ajunge 547 de metri. Pasajele vor avea o zonă de siguranță pe o lățime de 1,5 metri (refugiu în caz de avarii), o pistă de biciclete cu o lăţime de 1,5 metri, iar restul va fi destinat circulației rutiere. Pasajele nu vor avea trotuare, circulația urmând să fie deschisă exclusiv autovehiculelor și bicicletelor. Amplasamentul propus pentru executarea obiectivului de investiţie se încadrează într-o suprafaţă de circa 16.000 mp, zonă de şes situată în proximitatea albiei Baluiului şi delimitată de parcul de lângă Biserica Lipovenească, sensul giratoriu propriu-zis al intersecţiei Podu Roş, esplanada către şos. Nicoli­na şi Facultatea de Construcţii împreună cu parcul aferent. Primarul Mihai Chirica a anunţat că proiectul tehnic ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului 2021, în timp ce data limită pentru finalizarea investiţiei este 31 decembrie 2026.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;