Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale şi energiei electrice este o măsură de ultimă instanţă pe care E.ON este nevoită să o aplice şi care nu este nici în avantajul consumatorului și nici al furnizorului, afirmă reprezentanții companiei, care precizează, potrivit unui comunicat de presă, că anul trecut, numărul consumatorilor din aria de responsabilitate a E.ON Energie România, deconectaţi pentru restanţe la plata facturilor, a fost de circa 58.000. În ceea ce priveşte consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea serviciilor respective, acesta este nevoit să achite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalităţile la întârziere, cât şi taxele de reconectare, precum şi contravaloarea unei garanţii. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale sau energie electrică numai pentru taxele de reconectare şi garanţii ajunge la 500 de lei. Pentru reluarea serviciului de furnizare, clienţii se pot adresa Centrelor de Relaţii Clienţi (zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 şi 17,30) sau la Centrul Servicii Clienţi (între orele 08.00 şi 20.00) telefonic, la numerele 0801 000 366 şi 0265 200 366, pentru consumatorii de gaze naturale, respectiv 0801 000 939 şi 0235 305 555, pentru consumatorii de electricitate. Solicitările pentru reconectare pot fi transmise şi prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poştă, la OP1, CP 10 Târgu Mureş. Reconectarea poate fi solicitată de către o altă persoană decât titularul de contract doar în baza unei procuri notariale. Potrivit reprezentanților E.ON, pentru reluarea serviciului de furnizare sistat pentru neplată consumatorul are obligaţia legală să prezinte/trimită următoarele documente: copie act identitate titular contract furnizare gaze naturale/electricitate, dovada achitării obligaţiilor de plată scadente, achitarea taxei de reconectare, dovada constituirii garanţiei care este prevăzută în Regulamentului de furnizare a energiei electrice la consumatori, respectiv a Regulamentului privind accesul la sistemele de distribuţie a gazelor naturale, aprobate prin Hotărârile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004. Alimentarea cu gaze naturale, respectiv cu energie electrică, se face în termenul legal doar după ce consumatorul va face dovada documentelor menţionate anterior. Anul trecut E.ON Energie România a fost nevoită să sisteze alimentarea cu gaze naturale sau energie electrică pentru aproape 58.000 de consumatori care înregistrau datorii restante la plata facturilor, peste 5.000 dintre aceştia fiind din judeţul Iaşi. ”Pentru a evita toate cele de mai sus, consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora, respectiv 60 de zile pentru factura de electricitate. Creşterea nivelului creanţelor generat de neplata la timp a facturilor poate pune în pericol securitatea furnizării gazelor naturale şi a energiei electrice către consumatori, asigurarea fluxului de încasări fiind esenţială pentru achiziţionarea la timp a gazelor naturale şi energiei electrice”, se precizează în comunicatul Departamentului Comunicare Corporatistă al E.ON România.
Peste 5.000 de ieșeni, deconectați de la serviciile E.ON, ca urmare a neplății facturilor
Filed in: Economic