5:13 pm - Sunday April 18, 3779

Proiectul privind fluidizarea traficului în intersecţia de la Podu Roş, pe masa de lucru a specialiştilor

Proiectul privind fluidizarea traficului în intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron se va afla vineri 15 ianuarie, pe ordinea de zi a şedinţei  Comisiei de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism (CATU) a Consiliului Local Iaşi. La întâlnire, care se va desfăşura în Sala Mare a Primăriei Municipiului Iaşi începând cu ora 10.00, pe lângă cei nouă membri ai CATU vor fi prezenţi, în calitate de invitaţi, atât specialişti din partea Ordinului Arhitecţilor din România, Uniunii Arhitecţilor din România, Registrului Urbaniştilor din România, Comisiei Zonale a Monumentelor istorice, cât şi reprezentanţi ai societăţii civile din partea Alianței pentru Promovarea Transportului Alternativ Iași (APTA). Scopul întâlnirii îl reprezintă, după cum au declarat reprezentanţii Comisiei de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism, analizarea şi extragerea unui punct de vedere comun al CATU referitor la proiectul “Fluidizarea traficului din intersecția Podu Roș cu Splai Bahlui Mal Drept și Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron prin două pasaje supraterane unidirecționale cu o singură bandă”, propus de Primăria Municipiului Iași pentru a fi inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ca urmare a Sesizării Alianţei pentru Promovarea Transportului Alternativ Iaşi (APTA)  din data de 07.12.2020. În luna august 2020, Consiliul Local al Municipiului Iaşi a aprobat studiul de fezabilitate privind construcţia a două pasajele supraterane care urmează să fie construite în intersecţia din Podu Roş în vederea decongestionării traficului auto din zonă. Potrivit primarului Mihai Chirica, fondurile necesare pentru realizarea investiţiei „Fluidizare trafic intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron, prin două pasaje supraterane unidirecţionale cu o singură bandă” sunt asigurate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNNR), cu o valoare totală de şapte miliarde de euro. Pentru întocmirea proiectului tehnic şi a studiului de fezabilitate pentru cele două investiţii, bugetul municipalităţii este de 84 de milioane de lei, a mai declarat edilul. Proiectul tehnic prevede ca pasajele să fie construite deasupra albiei și râul Bahlui și nu în prelungirea actualelor benzi de circulație de pe cele două splaiuri. Potrivit documentului, pasajele vor avea două sensuri giratorii suspendate, care vor asigura zone de întoarcere, pe ambele pasaje fiind circulație în sens unic: cel de pe mal drept va asigura circulaţia în sens unic pe direcţia Podul de Piatră – bd. Tudor Vladimirescu, iar cel de pe mal stâng pe direcţia bd. Mangeron – Podul de Piatră. Fiecare pasaj va avea o lăţime de şapte metri, lungimea fiind însă diferă. Astfel, pasajul mal drept va avea o lungime de 552 de metri, iar cel de pe mal stâng ajunge 547 de metri. Pasajele vor avea o zonă de siguranță pe o lățime de 1,5 metri (refugiu în caz de avarii), o pistă de biciclete cu o lăţime de 1,5 metri, iar restul va fi destinat circulației rutiere. Pasajele nu vor avea trotuare, circulația urmând să fie deschisă exclusiv autovehiculelor și bicicletelor. Amplasamentul propus pentru executarea obiectivului de investiţie se încadrează într-o suprafaţă de circa 16.000 mp, zonă de şes situată în proximitatea albiei Bahluiului şi delimitată de parcul de lângă Biserica Lipovenească, sensul giratoriu propriu-zis al intersecţiei Podu Roş, esplanada către Şoseaua Nicoli­na şi Facultatea de Construcţii, împreună cu parcul aferent. Primarul Mihai Chirica a mai anunţat că proiectul tehnic ar trebui să fie gata până la sfârşitul anului 2021, în timp ce data limită pentru finalizarea investiţiei este 31 decembrie 2026.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;