Calitatea produselor Antibiotice Iași a impulsionat creșterea cererii de medicamente, marca Antibiotice, pe piețele externe, în anul pandemic 2020, în special în statele europene. Astfel, la finalul anului trecut, valoarea produselor exportate în țări europene, puternic reglementate și greu accesibile, s-a triplat, determinând creșterea ponderii exporturilor la peste 46% din cifra de afaceri.
În anul 2020, în contextul unui an atipic, cu toate provocările determinate de pandemia cu virusul SARS-CoV-2, Antibiotice Iași a înregistrat o dinamică importantă a vânzărilor în Europa, prin triplarea exporturilor către piețele reprezentate de: Danemarca, Marea Britanie, Olanda, Lituania, Letonia, Ungaria.
Aceste piețe sunt dificil de accesat ca urmare a standardelor de calitate ridicate impuse de sistemele de sănătate, precum și a concurenței cu cei mai importanți producători farmaceutici din lume.
În plus, măsurile de restricționare a vânzărilor către piața externă (impuse în starea de urgență și de alertă), perturbarea transportului terestru și aerian către toate zonele lumii și documentația suplimentară necesară pentru aprobarea exporturilor, au solicitat identificarea de soluții rapide și eficiente.
Adaptându-se contextului și noilor condiții, în anul 2020, Antibiotice Iași a reușit să câștige mai multe licitații la nivel internațional precum cele din Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Ungaria și Lituania pentru medicamente incluse în tratamentul asociativ al infecțiilor complicate determinate de virusul SARS-CoV-2.
Fiind identificată ca un important producător de medicamente antiinfecțioase sterile injectabile, compania a reușit performanța câștigării licitației organizate de Comisia Europeană pentru Amoxicilina/Clavulanat injectabil, un medicament antiinfecțios esențial din lista OMS (Organizația Mondială a Sănătății) pentru tratamentul pacienților Covid-19.
Topul vânzărilor este condus de produsele AmpiPlus, AmoxiPlus, Nafcilina, Oxacilina, medicamente antiinfecțioase injectabile. Alături de medicamentele antiinfecțioase, reprezentative pentru brandul companiei, Antibiotice a livrat în Europa medicamente destinate terapiei cardiovasculare și suplimente alimentare ce fac parte dintr-o direcție recentă de dezvoltare a portofoliului de produse.
În acest context, vânzările de produse finite în anul 2020, în teritoriile ATB din Europa, America, Asia de Sud Est au ajuns la 90 de milioane lei, înregistrând o creștere de 8% față de anul 2019.
La aceste exporturi, se adaugă vânzările externe de substanță activă Nistatină, pentru care Antibiotice este lider mondial și care au ridicat valoarea totală afacerilor dezvoltate de Antibiotice pe piața internațională la 158 mil. lei, în creștere cu 4% față de anul anterior.
Creșterea notorietății brandului Antibiotice, dezvoltarea unor branduri de produse, expansiunea pe noi piețe internaționale și consolidarea parteneriatelor existente rămân prioritare și în 2021, reprezentând piloni de dezvoltare ai companiei pentru perioada 2021- 2030.