Echipa condusă de administratorul special al SC CET SA, Dorin Ivana, desemnat în această calitate de Adunarea Generală a societăţii, a finalizat, la sfârșitul săptămânii trecute, planul de reorganizare a societăţii ieșene de termoficare. Reorganizarea judiciară este alternativa oferită debitorului care, având o afacere cu potenţial viabil, trece printr-o perioadă de dificultate financiară. Debitorul are dreptul de a depune un plan de reorganizare în vederea continuării activităţii curente, care trebuie gestionată cu evitarea majorării pierderilor. Reorganizarea vizează redresarea debitorului prin eficientizarea activităţii sale şi acoperirea masei pasive într-un cuantum cel puţin egal cu cel realizabil în cazul în care CET Iaşi ar fi intrat în faliment. Astfel, după cum informează Primăria municipiului Iași, printr-un comunicat al Biroului de presă, prin efortul salariaţilor rămaşi şi al administratorului special, planul de reorganizare a CET Iaşi va fi depus la Tribunalului Iaşi până la termenul stabilit de lege, respectiv în 30 zile de la afişarea tabelului definitiv şi va fi înaintat spre aprobare creditorilor societăţii în perioada următoare. Municipalitatea ieşeană face apel către toţi creditorii să sprijine aprobarea Planului de reorganizare propus, în încercarea de a salva această societate de la faliment şi, mai ales, ca activele acestei societăţi să nu ajungă la fier vechi. „Nu spunem că acest plan este perfect şi că toată lumea îşi va recupera în totalitate creanţele, dar este oricum o soluţie net superioară falimentului. Apreciem că o parte dintre creditori îşi vor recupera total creanţele avute, iar ceilalţi oricum vor primi mai mult decât în cazul lichidării”, a declarat administratorul special al SC CET SA, Dorin Ivana. El a admis că nicio altă parte, respectiv administratorul judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi SPRL, şi niciun creditor nu a propus până în prezent vreun plan de acest fel, iar inexistenţa unui asemenea demers ar fi dus societatea direct în faliment. Intrarea societăţii în faliment presupune vânzarea tuturor bunurilor şi distribuirea sumelor încasate către creditori. Pe scurt, este vorba de reorganizarea activităţii şi evitarea pierderilor rezultate din exploatare, cuprinzând plata creditorilor la termenele prevăzute conform programului de plăţi. Însă, deşi legea dă dreptul ca în cadrul reorganizării o parte dintre bunurile debitoarei să poată fi vândute, planul propus de CET Iaşi nu prevede vânzarea de active şi bunuri patrimoniale. Prin programul de plată a creanţelor cuprins în planul de reorganizare, CET Iaşi se obligă să plătească creditorilor mai mult decât aceştia ar fi primit în situaţia în care societatea ar fi intrat în faliment. În calitate de preşedinte al comitetului creditorilor, municipiul Iaşi a avut un rol activ în procedura de insolvenţă a CET Iaşi. Astfel, conducerea municipalității a solicitat în repetate rânduri administratorului judiciar să îşi îndeplinească cu profesionalism obligaţiile care îi revin, a depus contestaţii repetate faţă de măsurile întreprinse de acesta şi, alături de ceilalţi membri ai comitetului creditorilor, a solicitat judecătorului sindic înlocuirea administratorului judiciar. Reamintim faptul că municipalitatea ieşeană a sesizat nereguli grave în activitatea administratorului judiciar, inclusiv vânzarea la fier vechi a unor active ale societăţii pentru care Municipiul Iaşi a cerut în instanţă recuperarea lor. Mai mult, la intervenţia Primăriei Municipiului Iaşi, activitatea termocentralei ieşene nu a fost întreruptă, ieşenii beneficiind de agent termic (apă caldă şi căldură) în iarna 2012-2013.