Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Iaşi a organizat cea de-a patra ediție a simpozionului județean „Ethosul școlar în formarea identității copilului”.
Tema propusă în acest an, „Parteneri în evaluarea și intervenția multidisciplinară în context pandemic”, este în acord cu perioada pe care o traversăm și cu preocupările profesorilor consilieri și ale profesorilor logopezi de oferire de suport socio-emoțional copilului și familiei.
Evenimentul a avut loc joi, 1 iulie, la sediul CJRAE Iași, şi a constitui un cadru de formare pentru cadrele didactice în abordări psihopedagogice moderne, actualizate la nivel european și adaptate la realitățile mediului școlar românesc.
Alături de echipa CJRAE Iași au susținut intervenții focusate pe problematici de interes parteneri cu tradiție din comunitatea ieșeană: Claudia Năsăudean – Cabinet individual psihiatrie infantilă, Mihaela Zaharia – DGASPC Iași, Gabriela Răducanu – Fundația Star of Hope, Lia-Maria Grigoraș – Fundația Serviciilor Sociale Bethany.
Evenimentul a inclus patru ateliere de lucru, oferind posibilitatea accesării unor teme de interes pentru fiecare participant:
- Impactarea perioadei pandemice asupra evaluării și intervenției multidisciplinare în cadrul familiei cu dizabilități;
- Tabloul clinic al tulburărilor emoționale în contextul izolării sociale pandemice;
- Împuternicirea părinților în terapia copiilor cu cerințe educaționale speciale. Părintele – co-terapeut;
- Modele de programe sociale implementate cu succes pentru suportul socio-emoțional al adolescenților ieșeni.
Simpozionul s-a adresat profesorilor consilieri școlari, profesorilor logopezi, cadrelor didactice din unitățile de învățământ special și special integrat.