Primul tramvai produs de turcii de la Bozankaya va ajunge în câteva zile la Iaşi

Primul tramvai produs de compania turcă Bozankaya Otomotiv Mak Iml. Ve Ihr. A.Ş., care urmează să fie livrat municipiului Iaşi, a părăsit în cursul zilei de astăzi uzina.

“Testele tramvaielor care urmează să fie livrate oraşului Iaşi din România au fost efectuate în cadrul unităţii noastre de producție din Sincan, Ankara, cu participarea oficialilor municipiului Iaşi. După finalizarea cu succes a tuturor testelor din fabrică, inclusiv a celor statice, de siguranță, apă, scurgeri şi controlul frânei, primul din cele 16 vagoane a pornit astăzi în drum spre Iaşi”, se arată într-un comunicat al firmei Bozankaya.

Contractul de achiziţie a celor 16 tramvaie noi a fost semnat de primarul Mihai Chirica  pe data de 11 noiembrie 2019, după ce firma Bozankaya Otomotiv Mak. Iml. Ith. Ve Ihr. A.Ş. a fost declarată câştigătoare a licitaţiei organizată de Ministerul Dezvoltării Regionale.

Valoarea totală a contractului este de 140.964.270 lei, fără TVA (167.747.481,3 lei, cu TVA), respectiv 35.241.000 de euro, adică 2.202.566 de euro pentru fiecare tramvai.

Licitația pentru achiziția celor 16 tramvaie a fost împărțită în trei loturi, corespunzătoare a trei proiecte cu finanțare europeană, prin Programul Operațional Regional – Axa 4, care privesc și lucrări de modernizare a liniilor de tramvai din municipiul Iaşi.

Tramvaiele au o lungime de 26 de metri și o capacitate de transport de 230 de locuri, din care 30 pe scaune fixe, nerabatabile. Scaunele pentru călători sunt singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigrafitti, antivandalism, cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie.

Vagoanele sunt dotate, de asemenea, cu rampă pentru urcarea/coborârea persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă.

Tramvaiele sunt realizate din module unite între ele prin burdufuri etanșe, au minimum trei uși duble de serviciu, comandate și acționate electric, cu o lățime de minim un metru. În plus, dispun de minimum două uși duble și minimum două uși simple (uși cu o singură foaie). Ușile sunt prevăzute cu sistem de siguranță antistrivire, buton de precomandă a deschiderii ușilor în stații, atât în interior, cât și în exterior şi, respective, cu buton pentru deschidere în caz de urgență.

Fiecare tramvai are câte un loc marcat corespunzător destinat cărucioarelor pentru copii și, de asemenea, un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, numărul minim de locuri pentru persoanele cu dizabilități, bătrâni sau femeilor însărcinate fiind de patru.

Mijloacele de transport în comun sunt echipate cu un bord modern, prevăzut cu un calculator de bord legat prin rețeaua Controller Area Network (CAN), utilizat la automobile pentru inter-comunicația calculatoarelor și diagnoză.  Totodată, tramvaiele dispun de instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de evacuare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, instalație audio – video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații (pentru persoanele cu dizabilități de vedere), instalație electrică și informatică pentru echipamentele de ticketing, instalație de informare a călătorilor (atât la interior, cât și la exterior), echipament wireless pentru emisia și recepția semnalelor privind funcționarea și modificările intervenite în exploatare.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;