În cadrul Universității “Alexandru Ioan Cuza” va funcționa un lectorat de limbă turcă

Prof. univ. dr. Tudorel Toader, rectorul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) şi prof. univ. dr. Daniela Cojocaru, prorector pentru relaţii internaţionale şi parteneriate de studii şi cercetare, au efectuat miercuri, 6 iulie, o vizită oficială la Ambasada Turciei în România, în vederea extinderii parteneriatelor academic dintre UAIC şi instituții academice din Turcia. În cadrul vizitei, delegația UAIC s-a întâlnit cu Excelența Sa Füsun Aramaz, ambasadoral Republicii Turcia în România și cu Hasan Burak Ceran, coordonatorul Agenţiei de Cooperare şi Coordonare Turcă TIKA.

“În cadrul întâlnirii, reprezentanții celor două instituţii au semnat un acord de colaborare, prin care se urmărește consolidarea colaborării dintre Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și universităţi din Turcia. De asemenea, acordul facilitează îmbunătățirea relațiilor academic prin intermediul proiectelor comune, respectiv înființarea unui lectorat de limbă turcă la UAIC.

Pe parcursul întâlnirii, prof. univ. dr. Tudorel Toader a afirmat deschiderea Universității din Iași pentru stabilirea de noi colaborări cu instituții de învățământ superior din Turcia şi pentru dezvoltarea celor existente. E.S. Füsun Aramaz a subliniat faptul că în perioada  1940-1944, la Iași a funcționat primul Institut de Turcologie şi Studii Central-Asiatice din România, a susținut importanța dezvoltării continue a cooperării dintre instituțiile academice din Turcia și Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și a manifestat întreaga disponibilitate pentru a sprijini demersurile necesare”, se precizează într-un comunicat al Biroului d epresă al UAIC.

Tot în acest an, conducerea Universității „Alexandru IoanCuza” din Iași a efectuat vizite de lucru la Universitatea Kocaeli şi la Universitatea din Istanbul, în scopul extinderii domeniilor de cooperare academic şi a demarării unor proiecte de cercetare.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;