Patrimoniul istoric al Iașului, valorificat în cadrul unui proiect Erasmus+

Inspectoratul Școlar Județean Iași (IȘJ) va fi, în perioada 2022-2024, partener al proiectului Erasmus+ PLAYING AND LEARNING FROM THE PAST (2021-1-EL01-KA220-SCH-000027810) care are drept scop elaborarea unor aplicații interactive pentru a oferi profesorilor instrumentele necesare în vederea proiectării, utilizării și integrării învățării bazate pe joc în sala de clasă și în activitățile în aer liber.

Proiectul are drept parteneri unități administrative și ONG-uri din diferite țări,  specializate în formarea continuă a cadrelor didactice: Directorate of Primary Education of Trikala (Grecia), Crhack Lab Foligno 4D (Italia), Istanbul Valligi (Turcia).

Împreună cu partenerii de proiect, I.S.J. Iași va elabora un ghid ce va include exemple pentru implementarea scenariilor de învățare bazate pe joc. Ghidul va conține repere teoretice de proiectare didactică pentru implementarea și integrarea învățării bazate pe joc în sala de clasă, precum și numeroase resurse educaționale incluzând diagrame, infografice, conținut educațional digital gata de utilizat, studii de caz sau întrebări de feedback și reflecție.

Prima activitate de proiect a avut loc în Trikala, Grecia, între 5 și 7 iulie 2022. Reprezentanții instituțiilor participante au stabilit o strategie de cooperare prin care fiecare partener și-a asumat sarcini specifice. Totodată, au fost prezentate produse digitale ale partenerilor din Grecia ce s-au constituit în exemple de bune practici, remarcându-se modul în care informația istorică este valorificată prin jocuri și aplicații ce pot fi utilizate în timpul excursiilor în comunitatea locală, al activităților outdoor sau al altor tipuri de proiecte extrașcolare.

Astfel s-a dat startul unui parteneriat interdisciplinar care pune în valoare, prin intermediul jocului, patrimoniul cultural local, utilizând caracteristicile dispozitivelor de acces (mobil versus desktop) și furnizând, totodată, sugestii personalizate pentru activități adecvate utilizatorilor tehnologiei moderne.

Filed in: Educație, Informațía zilei

Comments are closed.

;