Primarul Gheorghe Nichita, însoțit de viceprimarul Mihai Chirica, a efectuat vineri, 26 iulie, o vizită la câteva dintre șantierele deschise în oraș, ocazie cu care a dorit să vadă la fața locului stadiul executării lucrărilor și ritmul în cadrul constructorii respectă graficul prevăzut în contractul încheiat cu municipalitatea. În cadrul vizitei pe șantierul privind dezvoltarea axei de transport sud a municipiului Iaşi, care prevede, printre altele, reabilitarea pasajului rutier de la Nicolina, montarea noii linii de tramvai de la Podu Roş şi până la CUG, precum și reabilitatea întregii trame stradale, inclusiv a trotuarelor şi construcția de piste de biciclişti, pe o lungime de circa patru kilometri, primarul a cerut constructorului să-și intensifice ritmul de lucru, pentru a profita de vremea bună, în vederea reabilitării hidroizolației pasajului, consolidării pilonilor de susține de a construcției, precum și pentru repararea și asfaltarea trotuarelor și a părții carosabile. De remarcat că, de la începutul săptămânii viitoare, circulația autovehiculelor grele pe pasajul de la Nicolina, inclusiv a autobuzelor, va fi suspendată, pentru executarea lucrărilor de reabilitare a carosabilului, traseele mijloacelor de transport în comun urmând să fie deviate. Proiectul privind dezvoltarea axei de transport sud a municipiului este în valoare de 20 de milioane de euro (aproximativ 91 de milioane de lei), câștigătoare a licitației fiind desemnată asocierea de firme Viarom Construct SA, Mari Vila Com, Conest SA şi Vectra Service SRL, durata de execuție a lucrărilor fiind de 30 de luni de la semnarea contractului cu firma câștigătoare a licitației. Un alt șantier vizitat ieri de primarul Gheorghe Nichita a fost cel de la Fundație. Șeful municipalității ieșene a cerut constructorului intensificarea lucrărilor, astfel încât acestea să poată fi finalizate la termen. De remarcat că, în această săptămână a început montarea liniei de tramvai deasupra pasajului subteran de la Fundație, acest lucru însemnând că, în cel mai scurt timp, tramvaiele vor putea urca din nou Copoul. Pasajul subteran de la Fundație va avea o lungime totală de 286 de metri, fiind prevăzut cu două benzi de circulaţie pe fiecare sens şi rampe de acces dinspre str. Păcurari şi bulevardul Independenţei. Pasajul va avea o lăţime de zece metri şi cinci metri înălţime. Benzile de circulaţie, cu o lățime de 3.5 metri, vor fi prevăzute cu trotuare late de 1,5 metri, de o parte şi de alta a părţii carosabile, pentru vizitarea căminelor de utilităţi. Lucrările de la pasajul ”Mihai Eminescu” fac parte dintr-un proiect mai amplu, care vizează reabilitarea şi refacerea reţelei stradale pe bulevardul Independenţei, precum şi pe alte patru străzi din zona adiacentă, respectiv șos. Păcurari, str. Păcurari, Piaţa ”Mihai Eminescu” şi str. Elena Doamna Proiectul prevede totodată reabilitarea trotuarelor aferente străzilor reabilitate, crearea de piste de biciclişti pe str. Păcurari şi șos. Păcurari, îmbunătăţirea sistemului de marcaj rutier, amenajarea a aproximativ 10.700 mp de spaţii verzi şi reabilitarea liniei de tramvai de pe str. Elena Doamna. Valoarea totală a investitiei este de 20,2 milioane de euro, cea mai mare parte din suma reprezentand fonduri nerambursabile. Conform proiectului, lucrarile ar trebui sa fie realizate in aproximativ doi ani de la semnarea contractului, respectiv în toamna anului 2014.