Vineri, 16 septembrie, locuitorii din Iași și din alte 64 de orașe din toate județele țării vor putea călători cu mijloacele de transport în comun în schimbul a cinci deșeuri.
Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde. La nivel local, campania se bucură de 𝘀𝗽𝗿𝗶𝗷𝗶𝗻𝘂𝗹 Companiei de Transport Public (CTP), în calitate de parteneri ai acțiunii.
În Iași, 𝗰𝗮𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶a 𝘀𝗲 𝗱𝗲𝘀𝗳ășoară 𝗶̂𝗻 𝗽𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗮𝘇𝗶𝗻elor 𝗞𝗮𝘂𝗳𝗹𝗮𝗻𝗱 𝗱𝗶𝗻 Tudor Vladimirescu, Alexandru cel Bun, Nicolina, Pacurari și Tătărași.
În 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝟭𝟯𝟰 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗴𝗮𝘇𝗶𝗻𝗲 𝗞𝗮𝘂𝗳𝗹𝗮𝗻𝗱 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮̂𝗻𝗶𝗮, 𝗹𝗼𝗰𝗮𝗹𝗻𝗶𝗰𝗶𝗶 𝘃𝗼𝗿 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗶 𝘂𝗻 𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁 𝗴𝗿𝗮𝘁𝘂𝗶𝘁 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 în 𝗰𝗼𝗺𝘂𝗻 î𝗻 𝘀𝗰𝗵𝗶𝗺𝗯𝘂𝗹 𝗮 cinci 𝗱𝗲𝘀̦𝗲𝘂𝗿𝗶 (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) aduse la 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗺𝗮𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗧𝗼𝗺𝗿𝗮 din incinta magazinelor Kaufland.
𝗔𝘂𝘁𝗼𝗺𝗮𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗧𝗼𝗺𝗿𝗮 din parcările magazinelor Kaufland vor elibera un c𝘂𝗽𝗼𝗻 𝗶̂𝗻 𝗯𝗮𝘇𝗮 𝗰𝗮̆𝗿𝘂𝗶𝗮 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗶 𝗯𝗶𝗹𝗲𝘁𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗯𝘂𝘇, valabil pe două linii, de la 𝘃𝗼𝗹𝘂𝗻𝘁𝗮𝗿𝗶𝗶 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻𝘁̦𝗶 𝗹𝗮 𝗳𝗶𝗲𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗽𝘂𝗻𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗲𝗰t𝗮𝗿𝗲.
“Pornind de la succesul campaniei din cele nouă orașe în care a fost realizată în ultimii doi ani, alături de partenerii noștri am decis să facem un pas înainte către un viitor sustenabil și am hotărât extinderea acesteia la nivel național, în 𝟲𝟱 de orașe din toate județele țării. Extinderea campaniei este posibilă datorită faptului că de pe 1 septembrie 2021, 𝘁𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗰𝗲𝗹𝗲 𝟭𝟯𝟰 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗴𝗮𝘇𝗶𝗻𝗲 𝗞𝗮𝘂𝗳𝗹𝗮𝗻𝗱 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺ânia.̂𝗻𝗶𝗮 𝗱𝗶𝘀𝗽𝘂𝗻 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲𝗽𝗮𝗿𝗮𝘁𝗮̆ de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: 𝗣𝗘𝗧-𝘂𝗿𝗶 (cu volum de până la 3 litri), 𝘀𝘁𝗶𝗰𝗹ă 𝘀̦𝗶 𝗱𝗼𝘇𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗶𝘂 (𝗰𝘂 𝘃𝗼𝗹𝘂𝗺 𝗱𝗲 𝗽â𝗻ă 𝗹𝗮 𝟭 𝗹𝗶𝘁𝗿𝘂), 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗮 𝗱𝗲𝘃𝗲𝗻𝗶𝗻𝗱 𝗮𝘀𝘁𝗳𝗲𝗹 𝗽𝗿im𝘂𝗹 𝗿𝗲𝘁𝗮𝗶𝗹𝗲𝗿 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗼𝗳𝗲𝗿ă 𝗼 𝗿𝗲𝘁̦𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝗺𝗮𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗲𝗽𝗮𝗿𝗮𝘁ă 𝗹𝗮 𝗻𝗶𝘃𝗲𝗹 𝗻𝗮𝘁̦𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹. În plus, în cadrul campaniei „Să reciclezi e mai ușor decât crezi”, toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗲𝘀𝗰 𝗰𝘂𝗽𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝟭𝟬% 𝗿𝗲𝗱𝘂𝗰𝗲𝗿𝗲 𝗹𝗮 𝗳𝗶𝗲𝗰𝗮𝗿𝗲 𝟱 𝗮𝗺𝗯𝗮𝗹𝗮𝗷𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝘁𝗲, 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗼 𝗮𝗻𝘂𝗺𝗶𝘁𝗮̆ 𝗰𝗮𝘁𝗲𝗴𝗼𝗿𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝘀𝗲 ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor. Pentru perioada 14-20 septembrie vor exista reduceri pentru toată categoria 𝗱𝗲 𝘀𝘂𝗰𝘂𝗿𝗶 𝗻𝗲𝗰𝗮𝗿𝗯𝗼𝗻𝗮𝘁𝗮𝘁𝗲”, precizează organizatorii acțiunii într-un comunicat.
𝗧𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗣𝗘𝗧-𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝘁𝗲 în cadrul campaniei 𝘃𝗼𝗿 𝗳𝗶 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗺𝗶𝘀𝗲 𝗰𝗮̆𝘁𝗿𝗲 𝗳𝗮𝗯𝗿𝗶𝗰𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗿𝗲𝗰𝗶𝗰𝗹𝗮𝗿𝗲, unde vor fi transformate în noi materiale.
C𝗮𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗶 𝘀𝗶𝗺𝗶𝗹𝗮𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗱𝗲𝘀𝗳𝗮̆𝘀̦𝘂𝗿𝗮𝘁𝗲 𝘀̦𝗶 𝗶̂𝗻 𝗮𝗹𝘁𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗶 𝗼𝗿𝗮𝘀̦𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗹𝘂𝗺𝗲 și au avut rezultate extrem de bune: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). De exemplu, în Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4.1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic.