5:32 pm - Tuesday November 25, 3986

OvidiuRO ajunge cu caravana “Grădinița Reciclării”, susținută de Kaufland România, la Iași

Prin intermediul Caravanei “Grădinița Reciclării”, susținută de Kaufland România, volumele „Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră”, semnate de Ioana Chicet-Macoveiciuc (Prințesa Urbană) și ilustrate de Lavinia Trifan, vor ajunge în 500 de grădinițe situate în cinci zone din România –Brașov, București, Iași, Cluj și Timiș.

Fiecare grădiniță va primi câte un pachet cu 20 de cărți și 10 jocuri, care vor fi folosite ca suport pentru activitățile de reciclare, precum și o selecție de cărți valoroase din programul „Citește-mi 100 de povești!”. Cadrele didactice din cele 500 de grădinițe vor participa la sesiuni județene de training – literație și ecologie – susținute de Asociația OvidiuRO și Asociația Seneca Ecologos.

 Volumele „Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră”, semnate de Ioana Chicet-Macoveiciuc și ilustrate de Lavinia Trifan, în parteneriat cu Kaufland România și Didactica Publishing House, se adresează copiilor cu vârste de 2-3 ani, respectiv 4-6 ani, și explică, într-un limbaj simplu și adecvat, conceptele de reciclare și colectare selectivă.

Caravana “Grădinița Reciclării”” are ca scop dezvoltarea profesională a educatoarelor în domeniul educației ecologice, folosind materiale grafice de calitate și concepte simple, care pot fi implementate la grupă cu cei mici. Asociația OvidiuRO a început caravana în 24-25 octombrie la București și continuă în Brașov (3-4 noiembrie), Cluj (7 noiembrie), Timiș (9 noiembrie) și Iași (15-16 noiembrie). Evenimentul se bucură de sprijinul Ministerului Educației, prin Inspectoratul Școlar Județean.

„Poveștile ilustrate despre ecologie, unde cei mici se pot identifica ușor cu personajele Ema și Eric, sunt o primă lecție de sustenabilitate pentru copiii care merg la grădiniță. Temele abordate – poluarea, resursele pământului și reciclarea – sunt prezente în viața fiecăruia dintre noi. Prin joc și lectură, încă de la cele mai mici vârste, copiii pot dobândi cunoștințe care să-i ajute să facă o schimbare pozitivă în comunitatea lor și să schimbe chiar și obiceiurile familiei,” a declarat Maria Gheorghiu, co-fondatoare Asociația OvidiuRO.

„ La fel cum problema deșeurilor nu a apărut de ieri, de azi, nici rezolvarea nu va veni peste noapte. Ideea acestui proiect inedit este simplă – o societate sănătoasă are la bază generații educate în spiritul sustenabilității, al grijii față de natură. Preșcolarii sunt cei mai deschiși în ceea ce privește asimilarea și internalizarea de informații și comportamente noi, sănătoase, care se mențin pe termen lung. Copiii învață cel mai repede, dacă au parte de sprijin și explicații potrivite vârstei lor. Suntem recunoscători partenerilor, datorită cărora demersul nostru de a investi în educația copiilor se concretizează”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

„Ema și Eric au grijă de natură” și „Planeta e casa noastră” fac parte din seria „Familia Pofticioșilor” și urmăresc îndrăgitele personaje, Ema și Eric, în procesul de aprofundare prin joc și poveste a unor teme complexe, cum sunt: poluarea, schimbările climatice, consumul de resurse și reciclarea.

Despre Asociația OvidiuRO

Din 2004, misiunea Asociației OvidiuRO este de a facilita accesul la educație timpurie de calitate pentru toți copiii din România și în special pentru cei proveniți din grupuri vulnerabile. Asociația mobilizează resurse private și publice pentru a pilota și extinde ulterior la nivel național intervenții integrate socio-educaționale. Află mai multe pe www.ovid.ro

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.450 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 157 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe detalii vizitați www.kaufland.ro.

Filed in: Informațía zilei, ONG-uri

Comments are closed.

;