Încasările din taxele şi impozitele locale în anul 2022, mai mari faţă de cele de anul anterior

La finalul lunii decembrie 2022, în evidența fiscală a Municipiului Iași era înregistrat un număr total de 631.257 de roluri (572.956 persoane fizice şi 58.301 persoane juridice), din care 295.681 erau roluri active (279.578 persoane fizice şi 16.103 persoane juridice), unde rolurile active sunt rolurile care au matricole (bunuri sau înscrisuri) care nasc creanțe bugetare, respectiv obligații de plată ale contribuabililor către bugetul local, informează, într-un comunicat, Direcţia Generală Economică şi Finanţe Publice Locale (DGEFPL) Iaşi.

Situația comparativă a numărului contribuabililor care au efectuat plăți (parțiale sau integrale a sumelor datorate) și a bonificațiilor acordate la data de 31 decembrie 2021, respectiv 31 decembrie 2022, se prezintă astfel:

Indicator U.M 1 ianuarie

– 31 decembrie 2021

1 ianuarie

– 31 decembrie 2022

 

2022/2021

%

Roluri cu plăți nr. 190.541 195.568 102,64
Roluri cu plăți integrale nr. 173.590 179.079 103,16
Roluri cu plăți persoane fizice nr. 179.662 184.575 102,73
Roluri cu plăți integrale persoane fizice nr. 164.294 169.750 103,32
Roluri cu plăți persoane juridice nr. 10.879 10.993 101,05
Roluri cu plăți integrale persoane juridice nr. 9.296 9.329 100,35
Bonificații total lei 3.193.613 3.522.375 110,29
persoane fizice lei 1.041.313 1.162.072 111,60
persoane juridice lei 2.152.300 2.360.303 109,66
Total beneficiari bonificații nr. 99.529 106.742 107,25
persoane fizice nr. 95.940 102.742 107,09
persoane juridice nr. 3.589 4.000 111,45

Din totalul de 195.568 roluri cu plăți, acestea au fost făcute astfel:

– 121.778 roluri cu plăți în numerar și reprezintă 62,27% din total;

– 50.371 roluri cu plăți cu cardul prin POS și reprezintă 25,76% din total;

– 23.419 roluri cu plăți on-line prin SNEP (Ghiseul.ro), aplicatia e-tax și ordine de plată și reprezintă 11,97% din total.

La ghișeele Direcției Generale Economice și Finanțe Publice Locale s-au prezentat 172.149 contribuabili (plăți cu numerar și card prin POS) ceea ce reprezintă 88,03% din total roluri cu plăți (195.568).

S-au înregistrat și roluri la care s-au efectuat plăți atât cu numerar, cu cardul prin POS, plăți online, cât și cu ordine de plată.

Referitor la încasările realizate la principalele impozite locale de la începutul anului și până la 31 decembrie 2022, acestea sunt mai mari decât cele înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut, cu excepția impozitului pe terenuri de la persoane fizice, impozitului pe terenuri de la persoane juridice, impozitului pe terenul extravilan, impozitului pe mijloacele de transport deținute de persoane juridice și veniturilor din concesiuni și închirieri.

În ceea ce privește încasările în numerar și cu cardul, prin POS, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2022 s-au eliberat 286.914 documente de plată față de 292.137 în aceeași perioadă a anului 2021 (o scădere cu circa 1,79 %) și s-a încasat suma de 94.899.861 lei față de 85.192.965 lei comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (o creștere cu circa 11,39 %).

Iată o situație a încasărilor la principalele venituri din impozite, concesiuni și amenzi:

D E N U M I R E A     I N D I C A T O R I L O R Încasări 1 ianuarie – 31 decembrie 2021          mii lei Încasări 1 ianuarie -31 decembrie 2022         mii lei Procent încasări 2022 față de încasări 2021              %                                      Diferență încasări 2022 față de încasări 2021

mii lei

0 2 3 4=3/2*100 5=3-2
TOTAL VENITURI * din care: 1.110.722,15 1.515.402,04 136,43 404.679,89
VENITURI PROPRII din care: 721.803,60 1.075.879,68 149,05 354.076,08
      Cote și sume defalcate din impozitul pe venit 449.256,50 525.581,76 116,99 76.325,26
  Impozit și taxa pe clădiri 68.094,56 69.002,04 101,33 907,48
    Impozit pe clădiri de la persoane fizice 21.368,52 21.375,30 100,03 6,78
    Impozit și taxa pe clădiri de la persoane juridice 46.726,04 47.626,74 101,93 900,70
  Impozit și taxa pe teren 25.100,46 21.302,32 84,87 -3.798,14
    Impozit pe terenuri de la persoane fizice 6.080,54 5.856,34 96,31 -224,20
    Impozit și taxa pe teren de la persoane juridice 18.877,67 15.330,70 81,21 -3.546,97
    Impozitul pe terenul din extravilan 142,25 115,28 81,04 -26,97
  Impozit pe mijloacele de transport 26.583,98 26.240,27 98,71 -343,71
  Impozit pe mijloacele de transport deținute de persoane fizice 16.729,46 17.216,31 102,91 486,85
  Impozit pe mijloacele de transport deținute de persoane juridice 9.854,52 9.023,96 91,57 -830,56
  Venituri din concesiuni și închirieri 44.222,52 40.352,33 91,25 -3.870,19
  Venituri din amenzi și alte sancțiuni aplicate potrivit dispozițiilor legale 12.386,97 12.900,30 104,14 513,33
  Alte venituri proprii 96.158,61 380.500,66 395,70 284.342,05

Menționăm că aceste încasări sunt conform contului de execuție al bugetului local din data de 31 decembrie 2022, astfel că nu sunt evidențiate încasările cu cardul prin POS din perioada 29 – 31 decembrie 2022 în suma de 175.810,04 lei, online prin SNEP (Ghiseul.ro) și aplicația e-tax din perioada 28 – 31 decembrie 2022 în sumă de 93.431 lei, acestea fiind depuse la Trezorerie începând cu ziua de 3 ianuarie 2023 și se vor regăsi în conturile de execuție din anul 2023.

Organul fiscal al Municipiului Iași are toată infrastructura necesară pentru a lucra online, în condițiile legii, respectiv:

–        orice cereri sau documente pot fi depuse la organul fiscal prin e-mail sau fax. Contribuabilii pot opta pentru primirea actelor administrative fiscale (certificate de atestare fiscală, decizii de impunere, somații, titluri executorii etc.) prin e-mail sau fax, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local prin indicarea, după caz, a numărului de fax, a adresei de e-mail (pentru persoane juridice este necesara semnătura electronică extinsa bazată pe un certificat calificat) unde să se comunice actele administrative fiscale;

–        certificatele de atestare fiscală pentru persoane juridice și persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local pot fi solicitate de contribuabili și comunicate acestora prin platforma edirect.e-guvernare.ro, în condițiile deținerii de către contribuabili și organul fiscal a unei semnături electronice extinse bazate pe un certificat calificat.

La data de 31 decembrie 2022 un număr de 30.624 contribuabili figurează înregistrați în evidența fiscală că au optat pentru comunicarea actelor administrative fiscale prin e-mail / platforma edirect.e-guvernare.ro (24.873 persoane fizice și 5.751 persoane juridice).

În perioada 1 ianuarie 2022 – 31 decembrie 2022 organul fiscal al Municipiului Iași a comunicat contribuabililor persoane fizice și persoane juridice un număr de 423.798 acte administrative fiscale din care:

–        90.708 somații și titluri executorii (89.302 persoane fizice; 1.406 persoane juridice);

–        77.608 de acte administrative ce privesc măsuri efective de executare (73.536 persoane fizice; 4.072 persoane juridice);

–        48.387 certificate de atestare fiscală (34.019 persoane fizice; 14.368 persoane juridice);

–        155.657 decizii de impunere (143.016 persoane fizice; 12.641 persoane juridice);

–        51.438 alte acte administrative (decizii de anulare accesorii, decizii de eșalonare etc.).

Din totalul de 423.798 acte administrative fiscale, 14.830 acte administrative fiscale au fost comunicate online (13.318 la persoane fizice, 1.512 la persoane juridice), astfel:

–        5.279 certificate de atestare fiscală (3.767 persoane fizice, 1.512 persoane juridice);

–        9.551 decizii de impunere la persoane fizice, din care au fost descărcate de pe site-ul Municipiului Iași 3.680.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;