5:32 pm - Sunday November 25, 1257

Măsuri pentru decongestionarea traficului auto în zona Vămii Iaşi

Pentru decongestionarea circulaţiei auto din zona capăt CUG (în perimetrul sediului Direcţiei Regionale Vamale), conducerea municipalităţi a decis ca o parte dintre TIR-urile care staţionează pe banda întâi, în aşteptarea intrării pentru efectuarea controlului vamal, să fie trase în parcarea Tehnopolis, iar celelalte în curtea Centrului Expoziţional “Moldova”. De asemenea, în urma discuţiilor purtate în cursul zilei de astăzi de primarul Mihai Chirica cu directorul Direcţíei Regionale Vamale Iaşi, Mihai Costache, şi cu şeful Biroului Vamal Iaşi, Mihai Arcana, reprezentanții DRV s-au angajat să dubleze volumul de muncă cu transportatorii, în special cu cei din Ucraina și Republica Moldova, și să lucreze și la sfârșit de săptămână, urmând să asigure personalul și resursele financiare pentru aceasta.

“Am decis, mai întâi, ca 20 de TIR-uri să poată fi trase în parcarea TehnopolIS, iar încă 20 în curtea Centrului Expozițional Moldova, aflat în administrarea Consiliului Județean, căruia îi mulțumesc și pe această cale! Din discuțiile cu reprezentanții Direcției Regionale Vamale și din observațiile noastre a mai ieșit la iveală un fenomen care aglomerează zona: o parte dintre autovehiculele parcate în zonă nu staționează în vederea activităților de vămuire, ci ocupă abuziv prima bandă a străzii și staționează ilegal.  De aceea, în cursul zilei de joi, 9 februarie, am convocat o ședință a Comisiei de Circulație pentru a rezolva și această problemă. Astfel, voi propune instituirea unor reglementări suplimentare în privința utilizării primei benzi, pe care le vom pune în practică prin montarea de indicatoare și realizarea de marcaje rutiere, dar și cu ajutorul Poliției Rutiere și al Poliției Locale”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Şeful municipalităţii a precizat că acestea sunt doar câteva din măsurile pe care administraţia locală urmează să le ia în vederea fluidizării traficului auto din zona capăt CUG.

“Desigur, acestea sunt soluții temporare. Pe termen lung, proiectul viitoarei Autostrăzi «a Unirii» A8 Ungheni – Iași – Târgu Mureș ar trebui să prevadă construirea, într-un nod al autostrăzii din afara municipiului, a unui punct de tranzit permanent”, a mai spus primarul.

Potrivit datelor oficiale, furnizate de reprezentanţii municipalităţii, dacă în anul 2015, când punctul de tranzit a fost mutat cu sprijinul Primăriei Municipiului Iași de pe bulevardul Nicolae Iorga la Tehnopolis, acesta opera 50 – 60 de autovehicule pe zi, în prezent operează peste 200 de autovehicule pe zi, creşterea traficului având ca efect pe lângă aglomerarea zonei respective, creşterea nivelului de poluare a aerului şi dificultăți în activitatea operatorilor vamali și a transportatorilor.

Filed in: Administrație, Informațía zilei

Comments are closed.

;