În cadrul ședinței de luni, 26 august, consilierii locali ieșeni au aprobat, cu unanimitate de voturi, planul de ordine și siguranță publică a municipiului Iași pentru anul 2013 și, de asemenea, organigrama, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale Poliției Locale Iași pentru anul în curs. Alte proiecte de pe ordinea de zi vizează aprobarea Planului de Ordine şi Siguranţă Publică a municipiului, precum şi aprobarea Organigramei, a Statului de Funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Poliţiei Locale Iaşi pentru anul în curs. Organigrama Poliţiei Locale Iaşi include 309 posturi, din care 299 funcţii publice (18 funcţii publice de conducere şi 281 functii publice de execuţie) şi zece posturi de personal contractual (un post de conducere şi nouă posturi de executie). Poliția Locală Iași a fost înființată în urmă cu doi ani, printr-o Hotărâre a Consiliului Local Municipal (CLM). Potrivit legii, poliţiştii locali pot acţiona pentru aplicarea măsurilor de urgenţă în cazul producerii accidentelor rutiere soldate cu victime, asigură paza locului acestor accidente şi iau primele măsuri ce se impun pentru conservarea urmelor. De asemenea, poliţiştii locali au atribuţii în identificarea martorilor şi a făptuitorilor, în transportul victimelor la cea mai apropiată unitate sanitară. Cea mai importantă modificare în statutul poliţiştilor locali se referă însă la siguranţa rutieră, aceştia având acum posibilitatea de a opri în trafic şoferii indisciplinaţi, dar şi pietonii, bicicliştii, mopediştii şi căruţaşii. O altă componentă importantă, prevăzută în statutul de înfiinţare a Poliţiei Locale, o reprezintă posibilitatea implicării acestei instituţii în controlul disciplinei în construcţii şi al afişajului stradal din municipiu.
CLM a aprobat planul de ordine și siguranță publică a municipiului Iași pentru acest an
Filed in: Administrație, Informațía zilei