Dificultățile în racordarea unor investiții la rețelele publice de energie și gaze naturale, reprezentarea în cadrul unor litigii cu distribuitorii și furnizorii, gestionarea unor potențiale situații de consumuri frauduloase sau accidente tehnice, dar și multe alte situații din domeniul energetic fac parte din activitatea firmei de consultanţă CZM POWER.
“Contractele pe care le încheiem sunt doar cu clienții și îi reprezentăm în exclusivitate. Această situație oferă un mare avantaj în relația cu participanții din sectorul energetic (distribuitori, furnizori, constructori, autorități din domeniu), pentru că știm uneori mai mult, din ce se poate și din ce nu se poate realiza, din punct de vedere legal”, afirmă Corneliu Zaiț, consultant CMZ POWER.
„Suntem, probabil, singura companie de consultanță din Iași, cu expertiză în distribuția și furnizarea gazelor naturale și energiei electrice. Avem o echipă cu o vastă experiență în domeniul energetic, care nu vinde produse – energie, gaze naturale, instalații – dar veghează la respectarea drepturilor clienților și consiliază consumatorii în alegerea unor opțiuni, în conformitate cu legislația din domeniul energiei.
Este util să exemplificăm, pentru că ce pare simplu și procedurat, nu este întotdeauna: un client demarează o procedură de racordare în a doua parte a anului 2022, printr-o firmă de construcții. Distribuitorul solicită o completare a documentației într-o perioadă de timp, iar firma de construcții comunică beneficiarului situația. Clientul revine către firma de construcții în termenul stabilit de către distribuitor, dar nu imediat. Ulterior, la întrebările beneficiarului, firma contractată spune că s-au pierdut documentele la distribuitor și trebuie depuse din nou. Clientul apelează la compania noastră și trimitem documentele cu mențiunea de completare, fiind în termenul dispus, actele regăsindu-se de la prima cerere la nivelul distribuitorului. Distribuitorul trimite o nouă factură pentru plată, pentru un alt aviz de racordare, ca si cum ar demara o procedură nouă. Reacționăm, se ștornează factura, clientul nu mai are nimic de plată și se mută banii în contabilitatea distribuitorului. Așteptăm termenul legal pentru emiterea soluției de racordare. Înaintea termenului cu o zi, trimitem e-mail pentru a putea reaminti că așteptăm un document. În ultima zi a perioadei legale de emitere a avizului de racordare, primim o adresă din partea distribuitorului, conform căreia trebuie completată din nou documentația, ca urmarea unei modificări legislative survenite între timp, deși termenul primei solicitări de completare este încă activ. Reacționăm din nou cu multe argumente, distribuitorul emite ATR, urmează lucrările, recepția, contractul de furnizare și totul va fi monitorizat pentru a evita orice neajunsuri pentru client. De aceste servicii de consultanță beneficiază deopotrivă agenți economici, instituții publice și persoane fizice care au nevoie de îndrumare în anumite situații specifice, cu atât mai mult cu cât domeniul energetic suferă schimbări, uneori chiar și de la o zi la alta. În baza expertizei și a zecilor de ani de experiență, în urma analizei documentelor și vizitelor în teren, noi spunem transparent ce soluții, ce riscuri, ce costuri și ce termene trebuie să avem în vedere, pentru fiecare caz în parte”, a precizat Corneliu Zaiţ.